Úvod Novinky Šéf OnePlus: Telefóny vyrábame tak rýchlo, ako sa to len dá

Šéf OnePlus: Telefóny vyrábame tak rýchlo, ako sa to len dá

10

Väčšina z vás určite pozná smartfón OnePlus One, ktorý bol jeho materskou firmou pasovaný za zabijaka vlajkových lodí.

To sa mu čiastočne aj podarilo, keďže priniesol kvalitu vyhotovenia a špecifikácie na úrovni porovnateľnej s hlavnými výrobcami Androidov, no za polovičnú cenu. Ako je to však možné? To a oveľa viac povedal Pete Lau serveru PC Mag.

Na začiatku sme si určili ciele. Najprv sme chceli do konca roka predať 30 000 smartfónov. Trochu ambicióznejšie vyzeralo 50 000 jednotiek a stotisíc zariadení, to už bolo trochu pritiahnuté za vlasy.

Problém je, že spoločnosť OnePlus absolútne netuší, ako predpovedať vývoj trhu. Kvôli nízkemu naceneniu ich produktu nesmie skončiť s príliš veľkým počtom smartfónov na sklade. Navyše, zmeniť objednávky počtu displejov trvá až tri mesiace, takže prakticky nie je možné pružne reagovať na dopyt.

Nakoniec, dopyt po OnePlus One sa vymkol všetkým kritériám. Väčšina zariadení je dva či tri mesiace „horúca“ a potom si na ne už nikto nespomenie, zatiaľ čo OnePlus One si stále drží približne rovnaký počet záujemcov. Tento efekt sa spoločnosti podaril vďaka tomu, že ani pol roka po predstavení žiaden výrobca nezačal ponúkať podobne nacenené zariadenie. Samozrejme, ak nerátame Čínu, kde naďalej kraľuje Xiaomi.

Pre nás bol prvý rok rokom prežívania. Rozumieme, že OnePlus One je ťažko dostupný, no toto je náš spôsob, ako neskrachovať. Jednoducho si nemôžeme dovoliť prerobiť, keďže z každého predaného telefónu zarábame iba minimálne čiastky.

Konzervatívny prístup sa, zdá sa, nateraz vyplatil. OnePlus funguje, buduje si fanúšikovskú základňu a momentálne už prelomil hranicu pol milióna predaných kusov.

 

Ako zarobiť?

OnePlus predáva svoj produkt za výrobnú cenu. Takto samozrejme ani náhodou nemôže zaplatiť vývoj smartfónu, nehovoriac o výdajoch na chod spoločnosti. Momentálne sa snaží vytvoriť masívnu základňu ľudí, ktorí budú využívať produkty od OnePlus.

Možnou cestou k peniazom je, samozrejme, predávanie softvéru. Už teraz je na OnePlus One obchod s témami. Niektoré z nich sú zadarmo, za iné si priplatíte. OnePlus sa veľmi vyplatila aj spolupráca s CyanogenMod.

Zarábať na predaji softvéru a doplnkov nie je nová, ani nijak šialená myšlienka. Podobnou cestou sa už vydali niektorí čínski výrobcovia, napríklad Xiaomi alebo Meizu. Hlavným rozdielom medzi nimi a OnePlus však je, že OnePlus ponúka svoje zariadenia po celom svete. Oproti Ázii si v Európe a USA takmer celý „softvérový koláč“ rozdelili Apple a Google. Môže sa teda zdať, že pre ďalšieho výrobcu tu už nie je miesto.

 

OnePlus Two

Každá spoločnosť musí z času na čas obnovovať svoje produktové portfólio. OnePlus preto na budúci rok chystá ďalší smartfón. Ten by mal byť o čosi drahší, než OnePlus One. Rovnako ako pri prvom modeli, aj dvojka bude navrhnutá so zreteľom na to, čo chcú potenciálni zákazníci. Tento proces sa však bude v mnohom líšiť, keďže oproti minulému roku má OnePlus na svojich fórach zaregistrovaných oveľa viac ľudí. Konkrétne, toto číslo už prevýšilo 400 000 registrovaných používateľov.

OnePlus Two bude určite drahší, ako jednotka. Cena sa bude pohybovať okolo 400 dolárov za kus, smartfón však bude vyrobený z prémiovejších materiálov. Plast sa čiastočne nahradí kovom. Pravdepodobne môžeme očakávať aj high-end špecifikácie. Na to, ako nakoniec toto zariadenie bude vyzerať, si budeme musieť ešte počkať.

Páči sa vám spoločnosť OnePlus a ich smartfón? Chystáte sa kúpiť jeho pokračovanie?

Zdroj: PCM