Slovenský ľud je známy tým, že obľubuje bulvárne plátky, hry na Facebooku a nekonečné chatovanie pomocou rôznych aplikácií a v rôznych službách. Nová štúdia Millennials+, ktorú uskutočnila agenúra TNS Slovakia sa pritom tentokrát zamerala na mladých ľudí vo veku od 12 do 26 rokov, pričom otázky sa týkali životného štýlu, hodnôt, názorov, životných postojov, správania a samozrejme aj technológií. Pozrite sa ako obstála mladá slovenská krv.
Základom „online života“ takmer každého mladého človeka je telefón. Až 78% zo všetkých 1 500 opýtaných pritom vlastní smartfón, ďalších 25% ho chce. Naopak, klasické „hlúpe“ telefóny sú na ústupe, vlastní ich 33% mladých ľudí a ako ďalší telefón ho chce len 1% z opýtaných.
Zaujímavé je aj to, že až 1 z 5 mladých ľudí na Slovensku vlastní tablet a približne rovnaký počet by ho chcelo mať vo vlastníctve.
„78% opýtaných mladých ľudí vlastní smartfón.“
„Mladí trávia na internete v priemere až neuveriteľné 4 hodiny denne. Môže sa preto javiť, že mladí zapredali dušu virtuálnej realite. V ich svete je však aj napríklad chatovanie na sociálnej sieti jedným zo spôsobov venovania sa priateľom. Keď si však uvedomíme koľko času mladí trávia s priateľmi v škole, na krúžkoch, či brigáde a potom ešte chatujú a skypujú s kamarátmi z rôznych kútov sveta na internete, tak dnešná mládež je súčasťou oveľa väčšej sociálnej interakcie ako tomu bolo v minulosti. Najmladší, vo veku 12-15 rokov, sú online aj kvôli hrám. Kto nehrá, je mimo, a nezapadne medzi svojich rovesníkov. Tí starší na internete oveľa radšej komunikujú alebo si vyhľadávajú informácie rôzneho charakteru“, zhodnotila Lenka Mišutková, Project Leader Quali agentúry TNS Slovakia.
Z ďalších zaujímavých údajov s ktorými prišla agentúra TNS Slovakia môžeme spomenúť to, že mladí míňajú najviac peňazí na sladké/slané jedlá, pričom útrata za mobilný telefón je až na 4. mieste.
Znepokojujúce je aj to, že len každý štvrtý mladý chce na Slovensku ostať žiť a väčšina z mladých má byť skeptických s obavami o budúcnosť, no to je už téma do ktorej sa na Android portále nechceme veľmi miešať.
Celý prieskum a výsledky štúdie si môžete prečítať na webe TNS Slovakia.