Úvod Novinky Facebook a Oculus chcú vytvoriť virtuálny MMO svet s 1 miliardou hráčov

Facebook a Oculus chcú vytvoriť virtuálny MMO svet s 1 miliardou hráčov

2

Keď Facebook odkúpil spoločnosť Oculus, obe spoločnosti o ich budúcich plánoch viac menej mlčali. Jediným argumentom – aj keď musíme uznať, že rozumným – bol sľub lacnejších a kvalitnejších zariadení, ktoré by sa k nám mali dostať skôr. Pre Facebook je to naopak možnosť stáť za „ďalšou veľkou vecou,“ akou Oculus rozhodne môže byť.

Informoval o tom server The Verge.

Šéf Oculus, Brendan Iribe však na konferencii TechCrunch Disrupt prezradil, že ich plány sú oveľa väčšie. Chcú totiž využiť sieť Facebooku a vytvoriť virtuálny svet, ktorý bude pozostávať s miliardy hráčov. Jednať by sa pritom malo o najväčšiu hráčsku sieť na svete. „Jedná sa o MMO s jednou miliardou ľudí vo virtuálnej realite,“ povedal návštevníkom konferencie.

 

„Chceme osloviť, 10, 20, 50 miliónov, alebo rovno 1 miliardu?“

 

Zatiaľ čo Iribe ukľudnil návštevníkov o tom, že ich platforma aj naďalej ostane zameraná prevažne na hry načrtol ich myšlienkový proces pri výbere Facebooku ako ich nového majiteľa. „Chcete postaviť platformu, ktorá ma dosah na 10, 20, alebo 50 miliónov ľudí, alebo chcete mať dosah na 1 miliardu ľudí?,“ pýta sa Iribe.

Virtuálna realita zložená z miliardy ľudí je samozrejme monumentálny plán, ktorý potrebuje mesiace až roky plánovania, no obe spoločnosti majú na túto métu zrak pevne upnutý a vyzerá to tak, že len tak ľahko ich od toho nič neodradí. Podľa Oculus by ste si v budúcnosti vďaka ich technológii mali vedieť „pokecať“ s akýmkoľvek iným vašim kamarátom z virtuálnych očí do očí.

Reálne využitie v NASA

Minulý rok NASA zverejnila správu o tom, ako by im s hľadaním mimozemského života pomohol vyšší počet ľudí vo virtuálnej realite a to už v porovnaní a to už je o niečo ušľachtilejšie využitie, než len pozeranie sa niekomu do virtuálnych očí.

Šéf Oculusu ďalej poodhalil, že z ich nového sídla v americkom Seattle, ktoré je vedené pod taktovkou bývalého zamestnanca Valva, Michaelom Abrashom by sa malo stať centrum pre výskum a vývoj. Pracovať by mali hlavne s univerzitnými študentami. „Myslíme si, že virtuálna realita je jedna z oblastí, ohľadom ktorej v budúcnosti prebehne najväčší počet výskumov,“ dodal Iribe.