Pred pár dňami obletela sveta neočakávaná správa o kúpe Motoroly čínskym výrobcom Lenovo. Google sa zbavil toho, čo nepotreboval; Lenovo zase nadobudol to, čo potreboval pre rozšírenie obchodných aktivít a na naplnenie výhliadok do budúcnosti. Po úspešnom obchode tak nastal čas na spoveď šéfa spoločnosti, ktorá si skautíka v mobilných technológiach presunula pod svoje krídla za 2,91 miliardy amerických dolárov.
Generálny riaditeľ (CEO) Lenovo, Yuanqing Yang, prezradil v rozhovore pre magazín Fortune niečo-to o celom príbehu a taktiež nezabudol zhruba načrtnúť, aké plány kuje čínsky výrobca s Motorolou na trhu so smartfónmi. Optimizmus mu však určite nechýbal. Prezradil totižto, že medzi ich úlohy patrí i prekonanie súčasných technologických gigantov ako Apple či Samsung.
Po dokončení obchodu odišiel Y. Yang za zamestnancami Motoroly do centrály v Chicagu, USA. Na otázku, aká bola pre nich jeho správa a ako ju prijali, odpovedal „Myslím si, že tím je tu veľmi motivovaný a chápe, že sme veľmi komplementárni. Lenovo má momentálne Čínu a rozvíjajúce sa trhy. Oni majú U.S., Latinskú Ameriku a kúsok z európskych trhov. Obaja sme zaviazaní k inováciám. Majú veľmi silné inžinierske kapacity a veľmi dobré vzťahy s operátormi. Takže táto kombinácia je perfektná.„. Podľa slov Yuanqing Yanga, by mohli počas roka 2015 spoločnými silami predať cez 100 miliónov smartfónov.
„Spoločne môžeme v smartfónovom priemysle vyhrať“
Záujem spoločnosti Lenovo o Motorolu údajne vznikol ešte pred niekoľkými rokmi, v dobe, kedy sa rozdelila na dve časti – Motorola Mobility a Motorola Solutions – v roku 2011. „Hneď po odkúpení Motoroly Googlom som pozval Erica Schmidta na obed do môjho domu„. Odkúpenie prebehlo následujúci rok po rozdelení za sumu 12,5 miliardy dolárov. „Pokiaľ si myslíte, že chcete začať s hardvérovým biznisom, pokračujte; ak ale nemáte záujem o hardvérový biznis, my to rozhodne zvládneme, prevziať to.“ odkázal Yuanqing Yang výkonnému predsedovi Google. Eric Schmidt sa šéfovi Lenovo zhruba pred dvomi mesiacmi ozval prostredníctvom mailu, ktorý mu ihneď zavolal späť. Nasledovalo niekoľko obchodných rokovaní a po dvoch mesiacov bol obchod úspešné uzatvorený.
Akvizíciu Motoroly prirovnal Yuanqing Yang k staršej akvizícii Lenova, z roku 2005, kde čínsky výrobca odkúpil biznis spoločnosti IBM s osobnými počítačmi. „Myslím si, že je tu veľa podobnosti. Sme rozhodne komplementárni, takže dokážeme replikovať úspech, ktorý sme dosiahli so zariadeniami ThinkPad v PC biznise. Myslím, že je to skvelý obchod pre oboch, Google aj Lenovo. Spoločne môžeme získať viac trhového podielu a mať tak stopy po celom svete.“
Aké plody však prinesie krok spoločnosti Lenovo, nikto zatiaľ presne povedať nevie. Najzaujímavejšie budú následujúce mesiace. Rozhodne sa máme na čo tešiť, pretože to minimálne spôsobí oživenie konkurenčného súboja na trhu so smartfónmi.
Zdroj: tech.fortune.cnn.com via 9to5google.com