Úvod Novinky UPC a klamanie zákazníkov. Česi im udelili pokutu 1 milión, Slováci mlčia

UPC a klamanie zákazníkov. Česi im udelili pokutu 1 milión, Slováci mlčia

19

Česi sú narozdiel od Slovenska o niečo aktívnejší, minimálne čo sa kauzy ohľadom UPC týka. Jedná sa o orgány v Českej republike, ktoré efektívne zakročujú proti poskytovateľom telekomunikačných a televíznych služieb, ktorí porušujú práva spotrebiteľov.

NAJNIŽŠIA CENA GALAXY S4:

Najnovším prípadom je UPC (sesterská spoločnosť slovenského UPC), ktorá najnovšie dostala pokutu 1 milión českých korún za to, že klamala svojich zákazníkov.

Jednať sa malo o balíčky, ktoré ponúkali od septembra 2011 do septembra 2012. Pri lákaní zákazníkov im pritom sľubovali „jedinečnou cenu, která platí napořád„. Porušenie pritom prišlo už v januári 2013, keď zvýšili ceny.

Jednání společnosti UPC Česká republika, s.r.o., úřad vyhodnotil jako zvlášť závažné vzhledem k tomu, že uvedla v omyl spotřebitele, který je ve vztahu tou slabší stranou a nemá prostředky ani možnosti, jak se tomuto klamavému jednání aktivně bránit,“ píše sa v tlačovej správe ČTÚ.

Výška samotnej pokuty je pritom jedna z najvyšších, ktoré ČTÚ udelilo poskytovateľovi služieb v oblasti elektronickej komunikácie za nekalé praktiky. Spoločnosť pritom nemala pravdivé informácie uvádzať ani pri správnom konaní.

Společnost se ve správním řízení hájila tvrzením, že svému závazku nemohla dostát vzhledem ke stoupajícím nákladům – nárůstu plateb za energie a poklesu ekonomické výkonnosti. Přestože by ani tyto okolnosti nemohly být důvodem k tomu, aby užitou klamavou obchodní praktiku ospravedlnily, ČTÚ v rámci šetření ze statistických dat zjistil, že ceny elektrické energie v roce 2012 naopak klesaly a ekonomické výsledky operátora byly v roce 2012 o 130 milionů korun lepší než v roce předchozím,“ informuje ČTÚ.

Rozhodnutie však stále nie je právoplatné a UPC už informovalo o tom, že sa určite odvolá.

UPC sa so zvyšovaním cien rozbehla aj na Slovensku, keď už v polovici tohto roka zvýšila ceny aj viazaným zákazníkom.

Server DSL píše, „Spoločnosť si pritom plne nesplnila zákonné povinnosti, keď zákazníkov neinformovala o možnosti odstúpenia od zmluvy s ňou tak ako vyžaduje zákon. Spoločnosť na Slovensku samozrejme ale penalizovaná doteraz nebola.

Zdroj: DSL