Apple nedávno predstavil ich nový iPhone 5S, ktorý je postavený na novom, 64 bitovom procesore Apple A7. Tak, ako to už býva zvykom, na prezentácii neuviedli koľko jadier má, ani pod akým taktom pracujú. Potvrdili však, že ponúka dvojnásobný výkon CPU a GPU (a až 40 násobný nárast vo výkone v porovnaní s úplne prvým iPhonom).
O grafickom čipe sa toho taktiež veľa nepovedalo. Apple spomenul, že začal podporovať OpenGL ES 3.0, no samotný model grafického čipu zatiaľ známy nie je. iPhone 5 používal procesor Apple A6 a grafický čip PowerVR SGX543MP3, takže je dosť možné, že Apple iPhone 5S používa novší model.
Rýchly benchmark v podaní redaktorov GSMArena.com odhalil, že výkon iPhone 5S sa skutočne zvýšil takmer dvakrát.
V on-screene je výsledok tak trochu zmiešaný, keďže starý test nedovolí viac než 60fps, s čím iPhone 5S pri rozlíšení 640 x 1136 nemá žiaden problém.
Každopádne, vyzerá to tak, že vďaka podpore OpenGL ES 3.0 na iOS 7 ako aj na Android 4.3 sa môžeme tešiť na 3D hry, ktoré budú čoraz viac a viac podobnejšie na hry, ktoré sme len pred pár rokmi hrali na desktopových počítačoch.
Zdroj: GFXBench via GSMArena