Mobilné technológie a hlavne sociálne siete sú v takom štádiu, že ľudia, ktorí sa stali svedkami havárie lietadla, poprípade v ňom priamo sedeli, môžu okamžite informovať o tom, čo sa stalo. To je prípad predstaviteľa Samsungu, Davida Euna, ktorý bol cestujúcim letu 214 spoločnosti Asiana. Lietadlo Boeing 777 havarovalo v San Franciscu ešte v sobotu. Eun pohotovo odoslal správu na Path, ktorá bola okamžite odoslaná aj na Twitter. V správe potvrdil, že lietadlo havarovalo a že mu nič nie je.
„Hasiči a záchranári sú všade. Evakuujú zranených. Takto som sa necítil od čias 11. septembra 2001. Snažím sa zostať pokojný. Hlboké nádychy…“
David odoslal aj ďalšie správy, v ktorých potvrdil, že väčšina cestujúcich je v poriadku. Túto správu dokonca použili v CNN počas živého vysielania. Čo je však zaujímavé, je to, že narozdiel od nutnosti počkať si na výpovede svedkov máme v dnešnej dobe okamžite prístup k informáciám od tých, ktorí sa havárie zúčastnili.
I just crash landed at SFO. Tail ripped off. Most everyone seems fine. I’m ok. Surreal… (at @flySFO) [pic] — https://t.co/E6Ur1XEfa4
— David Eun (@Eunner) July 6, 2013
Neskôr sa na internet dostali aj fotky ďalších cestujúcich, čo len potvrdzuje tvrdenie, že doba, v ktorej žijeme dnes, je založená na zdieľaní. Stala sa z nás komunita, v ktorej za novinkami stoja normálni ľudia. Vyzerá to tak, že po tom, ako sa dostaneme do bezpečia, veľmi radi fotíme to, čo sa nám stalo.
Zdroj: AllThingsD via PhoneArena