Facebook včera predstavil ich nový produkt, Facebook Home. Redaktorom z WIRED sa podarilo ukrostiť Marka Zuckerberga pre rozhovor a tak ho vyspovedali ohľadom produktu a nie len jeho budúcnosti. Tu je výber niektorých otázok a odpovedí:
Ohľadom motivácií, ktoré viedli k Home
Facebook tvorí 23 percent celkového času, ktorý používatelia trávia na svojich smartphonoch. Ďalšími najväčšími hráčmi sú Instagram a Google Maps, ktoré sú na troch percentách. Posledných 18 mesiacov sme strávili budovaním kvalitnejších mobilných aplikácií. Dizajn bol však veľmi podobný tomu, aký používame na desktope a my sme vedeli, že existuje aj lepší spôsob.
Prečo nepredstavili skutočný Facebook telefón, len launcher
Sme komunita silná jednu miliardu a najlepších telefónov (okrem iPhonu) sa predá maximálne 10 – 20 miliónov. Ak by sme telefón postavili, oslovili by sme teda len 1 – 2 percentá našich používateľov. To nám nestačí. Na „Facebook telefóny“ chceme premeniť čo najviac zariadení. O tom je Facebook Home.
Bude Home dostupný aj pre iOS?
Na to aby som to vedel zodpovedať nie som dosť dobre platený… Pozrite sa, bol by som nadšený ak by som mohol povedať, že áno. Snažíme sa vybudovať komunitu. Každý deň máme na webe 1 miliardu ľudí a toto číslo chceme zvýšiť na 3 – 5 miliárd. Dosiahneme toho pomocou vybudovania najlepšieho zážitku naprieč všetkými zariadeniami. Samozrejme veľa ľudí miluje iPhone – ja taktiež milujem svoj a preto by sme radi Home sprístupnili aj tam.
O budúcnosti zdieľania
Rozrávame sa o Moorovom zákone zdieľania, no nikdy sme neočakávali, že všetko to, čo sa stane vo svet sa objaví aj na Facebooku. Našou výzvou je realizácia toho, aby toho bol Facebook schopný. O tri roky od teraz budú ľudia zdieľať osem až desaťkrát viac než dnes. Musíme sa uistiť, že tam budeme, pretože ak nie, prevezme to nejaká iná služba.
O živote mimo Facebooku
Učím na strednej škole v East Menlo Park.. Učím ako vytvoriť úspešnú firmu. Každý utorok preberieme jednu dôležitú zložku a každá skupina má bočný projekt, na ktorom pracuje. Keď všetko preberieme, skupiny prídu do Facebook s produktami, ktoré pripravili a snažia sa ich predať.
Ak by ste si chceli prečítať viac, WIRED má celý rozhovor, ktorý je však v angličtine.
Zdroj: WIRED