Úvod Výrobcovia Amazon Predaje Nexus 7 sú stále silné, no Google sa obáva nového iPad...

Predaje Nexus 7 sú stále silné, no Google sa obáva nového iPad Mini

0

Amazon spravil pred pár rokmi odvážny, no správny krok, keď vypustil prvú generáciu Kindle Fire tabletov. Kindle Fire stál len $200 a odvtedy sa jeho druhá generácia stala ešte lacnejšou. Google spravil podobný krok a vyzerá to tak, že si užíva podobnej slávy s ich vlastným tabletom, Nexus 7.

Britská obchodná sieť Carphone Warehouse prehlásila, že Nexus 7 sa čoskoro stane ich najpredávanejším Android tabletom všetkých čias, no to ešte nič neznamená. A viete prečo? Pretože tie haldy Nexus 7 a Motorola XOOM spolu so Samsung Galaxy Tab a Galaxy Note 10.1 nesiahajú iPadu ani po členky. Tým samozrejme myslím počet predaných kusov. Viete si teda predstaviť, akú cestu pred sebou ešte majú.

Google sa od ostatných výrobcov odlišuje jednou veľmi dôležitou vecou. Cenou. Amazon je na úplne inom hracom poli, to čo robí, dáva veľký zmysel a myslím, že v tom, čo robia sú geniovia. Každopádne ako som už niekoľko krát spomínal, Google ani Amazon nezarábajú na predajoch zariadení (ak teda nepočítam 16GB a pripravovanú 32GB verziu). Zarábajú totiž na tom, že využívate ich služby (preto na Slovensku/Čechách nie je dostupná 8GB verzia), nemali by na nás ako zarobiť, keďže si nemôžeme kupovať knihy, filmy ani časopisy.

Celé to však má jeden háčik a ten háčik sa volá iPad. Apple totiž plánuje obsadiť ten trh, ktorý sa tak zapáčil Google a Amazonu.

Pozrime sa na to takto. iPady začínajú na hranici $500 a končia niekde pri $800 (používam doláre, keďže také ceny by mali byť aj na Slovensku, bez akýchkoľvek prirážok). Teraz si predstavte ako sa musia predávať, keď Nexus 7 iPadom nesiaha ani po členky. A teraz si predstavte čo sa stane, keď sa Apple priblíži na hranicu $200-$300.

To je presne dôvod prečo Apple vytvoril iPad Mini. Podľa posledných špekulácií by mal nový iPad Mini stáť okolo €249, čiže $320, no cena sa môže meniť podľa regiónov. To by znamenalo, že USA a Kanada, regióny s najvyššou nákupnou silou by si nový iPad mohli kúpiť za cenu pod $300.

V celom tomto chaose je však jeden podstatný rozdiel medzi Apple a Google/Amazonom. Apple zarába na zariadeniach. Nezávisia (až tak) na využívaní ich služieb. To teda znamená, že sa na tento trh lacných zariadení snažia dostať len preto, aby mali väčší podiel na trhu a nie kvôli tomu aby viac zarobili, to už bude len vedľajší produkt.

Na druhú stranu to prinesie väčšiu výzvu s ktorou sa bude musieť Google popasovať. Som si istý, že ich rozbehnutú tabletovú stratégiu len tak ľahko nezahodia, takže sa môžeme tešiť na kvalitnejšie produkty za lepšiu cenu. Pre Google a jeho Nexus 7 to bude najdôležitejší rok.

Zdroj: Phandroid