Nezávislá spoločnosť Counterpoint sa rozhodla uskutočniť prieskum trhu a zamerala sa na segment mobilných technológií, konkrétne na predajnosť smartfónov v mesiaci február tohto roku.
Je jasné, že v rebríčku TOP 10 sa ocitnú známe tváre ako Apple a Samsung, no asi nikto by tam nečakal čínskeho výrobcu Xiaomi. Tohto výrobcu v rebríčku zastupujú rovno dve zariadenia a Hugo Barra môže byť teda spokojný.
Ten totižto opustil post produktového viceprezidenta Google-u, kde mal na starosti Android a presedlal na post viceprezidenta práve v spoločnosti Xiaomi Global.
Aký je teda zoznam najlepšie sa predávajúcich smartfónov?
- 1. Apple iPhone 5S
- 2. Apple iPhone 5C
- 3. Samsung Galaxy S4
- 4. Samsung Galaxy Note 3
- 5. Apple iPhone 4S
- 6. Samsung Galaxy S4 Mini
- 7. Xiaomi Hongmi Redrice
- 8. Samsung Galaxy S3
- 9. Samsung Galaxy S3 Mini
- 10. Xiaomi Mi 3
LG ani HTC sa do zoznamu nedostali, čo je nečakané rovnako tak, ako umiestnenie produktov Xiaomi. Spoločnosť Xiaomi Global bola založená len v roku 2010 a už zamestnáva 3000 ľudí, pričom má hodnotu 10 miliárd dolárov.
Spoločnosť ponúka veľmi príťažlivé zariadenia so skvelým pomerom ceny a kvality, a spoločnosť má za cieľ stať sa skutočným globálnym hráčom podobne ako Samsung alebo Apple.
Ak sú Vám Xiaomi zariadenia v zozname cudzie, Hongmi Redrice ponúka 4,7 palcový 720p displej, 1,5 GHz quad-core čip MediaTek A7, 1 GB RAM, 8 Mpix fotoaparát, 2000 mAh batériu a skromnú 4 GB internú pamäť rozšírite pomocou micro SD kariet. Smartfón beží na Androide z dielne MIUI. Cena? 130 dolárov.
Xiaomi Mi 3 patrí k aktuálnej vlajkovej lodi výrobcu a ten sa môže pochváliť 5 palcovým full HD displejom, až 64 GB internou pamäťou, 2 GB RAM, Tegra 4 čipom alebo Snapdragon 800 (v závislosti od frekvencií v danej krajine používania), 13 Mpix fotoaparátom a 3050 mAh batériou.
Android ROM pochádza totožne z dielne vývojárov MIUI a všeobecná cena zariadenia začína na približných 250 € v základnom, 16 GB vyhotovení. Na Slovensku zoženiete toto zariadenie za cca 400 €. (heureka.sk).
Ako vidíte budúcnosť značky Xiaomi vy? Náhodný úspech alebo veľký potenciál?
zdroj: AA