Úvod Novinky Podľa RPR je reklama Telekomu na sťahovanie filmov cez LTE s FUP...

Podľa RPR je reklama Telekomu na sťahovanie filmov cez LTE s FUP 1.5 až 10GB v poriadku

11

Telekom nedávno predstavil svoje plány a zároveň aj začal budovať prvú 4G LTE sieť na Slovensku. Zároveň uviedol aj novú televíznu reklamu, ktorá sa však mnohým nepáčila.

Rada pre reklamu obdržala sťažnosť od dvoch fyzických osôob na TV spot Telekomu. Podľa vyjadrenia prvý sťažovateľ poukazoval na fakt, že zákazník môže 4G sieť využiť na sťahovanie hudby a filmov, avšak realita je podľa neho taká, že pri objeme dát, ktoré zadávateľ ponúka si zákazník filmy stiahnuť nemôže, pretože po stiahnutí približne jedného filmu mu klesne rýchlosť prenosu dát na 64 kbps, čo nie je rýchlosť 4G internetu.

Slovak Telekom LTE v súčasnosti ponúka ako doplnkovú službu pri programoch Happy a programoch Neobmedzený mobilný internet 2 a 3, pričom dátový limit je pri Happy 1,5GB, resp. 3GB a v prípade programu Neobmedzený mobilný Internet 5GB, resp. 10GB.

Druhý sťažovateľ má zas problém s tým, že na konci spotu je mapa Slovenska vyfarbená v ružových farbách, čo podľa neho navodzuje dojem, že celé Slovensko je pokryté 4G sieťou, pričom pokrytých je len niekoľko miest. Ktoré to sú v reklame neuvádza.

AK RPR po posúdení všetkých relevantných podkladov hlasovaním dospela k záveru, že sťažnosti nie sú opodstatnené. TV spot: „Najrýchlejšia 4G sieť“ zadávateľa: Slovak Telekom, a.s. nie je v rozpore s ustanoveniami Kódexu.

Celé vyjadrenie Rady pre reklamu nájdete nižšie. Aký názor máte na novú reklamu Vy?

[fve]http://www.youtube.com/watch&v=tUgksLCi_-w[/fve]

AK RPR v danom prípade neuznala námietky sťažovateľov a pri posudzovaní predmetnej reklamy vychádzala najmä zo skutočnosti, že uvedený TV spot si kladie za cieľ informovať zákazníkov o spustení novej technológie – mobilnej 4G siete. Zo spotu je zrejmé, že zadávateľ zavádza technológiu postupne, na čo je recipient reklamy slovne aj vizuálne upozornený a AK RPR nesúhlasí s tvrdením sťažovateľa, že reklama vyvoláva v spotrebiteľovi dojem, že sieť je dostupná na celom území Slovenska. Naopak zadávateľ v spote zdôrazňuje, že budovanie siete je proces, ktorý nie je ešte ukončený („Práve teraz budujeme sieť pre budúce generácie. Od miesta k miestu, od mesta k mestu.“). V súvislosti s námietkou vo vzťahu k rýchlosti sťahovania dát a objemu dát je AK RPR toho názoru, že reklama nepropaguje žiadnu konkrétnu službu s uvedením podmienok jej poskytovania, ale len uvádza základné informácie o novej technológii, ktorú je možné preukázateľne v súčasnosti považovať za najrýchlejšiu mobilnú sieť na trhu, a preto AK RPR vyhodnotila reklamu ako neporušujúcu Kódex.

Zdroj: RPR via DSL