Paríž prijíma ďalšie kroky v snahe znížiť počet dieselových vozidiel na svojich cestách. Najnovším opatrením je zákaz predaja nafty na štyroch strategicky dôležitých čerpacích staniciach pozdĺž mestského obchvatu Périphérique. Hoci sa môže zdať, že ide len o malé množstvo, tieto stanice predstavujú polovicu celkového predaja nafty v hlavnom meste Francúzska.
Starostka Anne Hidalgo, známa svojím dôrazom na ekologické politiky, pokračuje v iniciatívach zameraných na zlepšenie kvality ovzdušia. Jej cieľom je úplne odstrániť dieselové vozidlá z parížskych ulíc. Tento krok však vyvoláva kontroverzie, najmä medzi vodičmi z predmestí a vidieckych oblastí, ktorí sú na dieselových autách závislí pri každodennom dochádzaní do práce.
Na obchvate len 50 km/h
Okrem zákazu predaja nafty na vybraných čerpacích staniciach sa mesto rozhodlo znižovať maximálnu povolenú rýchlosť na obchvate Périphérique na 50 km/h. Tento osemprúdový obchvat je kľúčovou dopravnou tepnou, ktorú denne využívajú tisíce vodičov. Nové obmedzenia spôsobujú nespokojnosť medzi motoristami, ktorí už teraz čelia hustej premávke a dopravným zápcham.
Hádžu nám pod nohy polená, kritizujú odborníci
Opatrenia mesta sú kritizované za to, že neúmerne zaťažujú tých, ktorí nemajú možnosť prejsť na alternatívne druhy dopravy alebo si dovoliť ekologickejšie vozidlá. Mnohí vodiči sa sťažujú, že ich každodenný život sa stáva stále náročnejším, keďže musia čeliť nielen dopravným obmedzeniam, ale aj zvýšeným nákladom.
Podnikatelia, dopravné spoločnosti a záchranné zložky tiež upozorňujú, že zákaz predaja nafty môže negatívne ovplyvniť ich schopnosť poskytovať služby. Dieselové vozidlá sú v týchto odvetviach stále široko používané pre ich efektívnosť a spoľahlivosť.
Mesto Paríž argumentuje, že tieto opatrenia sú nevyhnutné pre zlepšenie kvality života obyvateľov a ochranu životného prostredia. Plánuje investovať do rozvoja verejnej dopravy, cyklistických trás a podpory elektrických vozidiel.
Prechod na ekologickejšie formy dopravy je však pre mnohých obyvateľov finančne náročný. Kritici vyzývajú mestskú samosprávu, aby poskytla väčšiu podporu tým, ktorí sú najviac postihnutí týmito zmenami, a hľadala riešenia, ktoré budú sociálne spravodlivé.
Paríž stojí pred výzvou, ako nájsť rovnováhu medzi ekologickými cieľmi a potrebami svojich obyvateľov. Nové opatrenia môžu prispieť k čistejšiemu ovzdušiu, ale zároveň vyvolávajú otázky o ich dopade na každodenný život ľudí, ktorí sú závislí na automobilovej doprave.