Pri dodatočnom overovaní sa zistilo, že radar, ktorý meria rýchlosť vozidiel, má významnú odchýlku v meraní. Tá predstavovala až 3 kilometre za hodinu. Tento objav podnietil úrady v Nemecku k okamžitému zásahu. Problém sa týka bežného modelu radaru LTI 20-20 TruSpeed, ktorý na merenia rýchlosti používa laserovú technológiu, všimol si server TECHBYTE.
V Severnom Porýní-Vestfálsku prebieha podrobné testovanie spoľahlivosti radaru LTI 20-20 TruSpeed. Predbežné výsledky naznačujú, že tento radar môže byť definitívne vyradený z prevádzky kvôli náchylnosti na chyby. Nemecké médiá, ako napríklad Der Spiegel, získali prístup k listu adresovanému policajnému orgánu v tejto oblasti. V správe sa uvádza, že radar nie je možné naďalej používať na meranie rýchlosti a toto opatrenie platí okamžite.
Odškodnenie pre neférovo pokutovaných
Zatiaľ nie je jasné, koľko týchto radarov je chybných. Výrobca údajne upozornil úrady na odchýlky po dodatočných porovnávacích meraniach, ktoré ukázali rozdiely až 3 km/h. Otázkou zostáva, či polícia bude musieť vracať pokuty vodičom, ktorí boli nesprávne pokutovaní.
Vodiči, ktorí boli pokutovaní za prekročenie rýchlosti, majú možnosť podať odvolanie do dvoch týždňov. Ak sa preukáže, že odchýlka merania je väčšia ako 3 km/h, radar môže stratiť svoje schválenie. Zatiaľ nie je jasné, či sa tento problém týka aj ďalších spolkových krajín v Nemecku, kde sa rovnaký radar používa.
Ako to je na Slovensku?
TECHBYTE oslovil slovenskú políciu, aby sme získali informácie o radaroch používaných na Slovensku a o ich akceptovaných odchýlkach. Slovenské úrady zatiaľ nevydali oficiálne stanovisko.
Situácia v Nemecku poukazuje na dôležitosť presnosti meracích zariadení a ich správneho kalibrovania, aby sa predišlo nespravodlivým pokutám a zabezpečila sa dôvera verejnosti v systémy dopravného dozoru.