Streamovacia platforma Netflix minulý rok spustila vlastnú hernú sekciu pre mobilné zariadenia. Prístup k nej majú všetci abonenti, pričom hry sú ponúkané bez reklám a mikrostransakčných systémov. Aj napriek tomu je však ich popularita žalostne nízka.
Jedným z hlavných účelov hernej sekcie je, aby si predplatitelia mali čím skrátiť čas, kým čakajú na vydanie nového filmu či pokračovanie obľúbeného seriálu. Pre tento účel Netflix odkúpil až tri herné štúdiá, konkrétne Night School, Next Games a Boss Fight Entertainment. Platforma sľubuje, že ponuka sa do konca roka rozrastie na 50 hier.
Netflix však aj napriek obrovskej snahe nedokáže na svoju hernú sekciu nalákať toľko zákazníkov, koľko by si prial. Podľa spoločnosti Apptopia oslovila menej ako 1 % z celkovo 221 miliónov predplatiteľov Netflixu. Celkovo sekcia zaznamenala 23,3 milióna stiahnutí, avšak počet denných aktívnych používateľov dosahuje len 1,7 milióna.
Lavína, ktorá nie a nie utíchnuť
Pre Netflix ide o ďalšiu tvrdú ranu, ktorá prichádza len mesiac po tom, čo plaforma vykázala doposiaľ najväčší úbytok zákazníkov vo svojej histórii. Za posledné mesiace svoje predplatné zrušilo takmer milión ľudí. Stále však ide o lepší výsledok, než aký sa pôvodne očakával. Netflix totiž približne 4 mesiace dozadu predpovedal, že ku 30. júnu príde až o 2 milióny zákazníkov.
Tak či onak, krušné obdobie Netflixu pokračuje. Čo sa týka posledných zverejnených výsledkov, cena akcií v medziročnom porovnaní klesla o približne 70 %. Hodnota spoločnosti sa tak z 300 miliárd dolárov v minulom roku prepadla na 90 miliárd dolárov.
Nádej tu stále je
Záchranným kolesom má byť nový typ predplatného, ktoré príde s nižšou cenovkou a s reklamami. Podľa spoločnosti MoffetNathanson môžu tržby Netflixu vďaka inzercii vzrásť o až 1,2 miliardy dolárov do roku 2025. Ďalej predpokladá, že ak by bola výška predplatného nastavená na 6 dolárov mesačne, Netflix by mohol v rovnakom časovom období získať 15 miliónov predplatiteľov na území USA a takmer 76 miliónov predplatiteľov po celom svete.