Spotify je jednou z najpoužívanejších hudobných služieb sveta, o čom svedčí jej užívateľská základňa. Má viac ako 200 miliónov členov, z ktorých využíva prémiový, teda platený prístup k hudbe 108 miliónov osôb.
Napriek veľkému počtu aktívnych užívateľov nie je švédska spoločnosť, ktorá Spotify prevádzkuje, zisková. Keďže ide o verejne obchodovateľnú spoločnosť (jej akcie sa predávajú na burze), ziskovosť je obzvlášť dôležitá.
Predstavitelia sa preto snažia dostať k ziskom prostredníctvom drahšieho predplatného, ako informuje TechCrunch na základe správy agentúry Bloomberg. Spoločnosť začala na niektorých, prevažne škandinávskych trhoch testovať drahšie predplatné programu Premium pre rodinu.
Cena stúpla približne o 13 percent. Premium pre rodinu stojí v našich končinách 8,99 EUR. Po novom by tak táto forma predplatného stála viac ako 10 EUR. V rámci obmedzeného testovania chce spoločnosť zistiť, či sú užívatelia ochotní platiť viac.
Či sa vyššie predplatné skutočne zavedie v plošnom meradle bude závisieť až od výsledkov testovania. Taký Netflix už v minulosti ukázal, že navýšenie ceny za distribúciu obsahu nemusí mať nutne negatívny vplyv na užívateľskú základňu a počet predplatiteľov.
Či Spotify nadviaže na skúsenosti Netflixu ukáže až čas.