Analytici zo SensorTower sa pozreli na dva najpopulárnejšie obchody s aplikáciami, a na to, ako sa im v minulom roku darilo. Z dát vyplýva, že užívatelia minuli podstatne viac prostriedkov pre nákup aplikácií ako v roku 2016.
Z analytickej správy vyplýva, že tržby z platených aplikácií, ich mikro transakcií a odberov stúpili medziročne o 35 percent. Ak vezmeme do úvahy Apple App Store a Google Play spoločne, užívatelia v nich nechali v roku 2017 takmer 60 miliárd dolárov.
Rozdelené na drobnejšie, Apple App Store je pre vývojárov ekonomicky stále zaujímavejší. 38 a pol miliardy užívatelia minuli práve v obchode Apple App Store. Google Play vygeneroval tržby na úrovni 20,1 miliárd dolárov.
Na margo tržieb sa tiež zvýšil počet inštalácií aplikácií, a to o 13,5 percenta.
Indície smerujú k rozvíjajúcim sa trhom, ktoré sa o citeľnejší nárast tržieb podpísali. V rozvíjajúcich sa krajinách je veľa užívateľov, ktorí si smartfón často zadovážia vôbec po prvý krát v živote.
Pri tejto príležitosti teda sťahujú najviac aplikácií práve oni. Samozrejme neobchádzajú ani tie platené.
A čo také hry? Scenár je veľmi podobný. Výnosy z mobilného herného biznisu dvoch majoritných obchodov stúpli o 30 percent. O niečo menej ako v prípade aplikácií, no stále o dosť.
Mobilné hry v minulom roku vygenerovali 48,3 miliárd dolárov a stále majú na svedomí podstatnú časť príjmov. Hry sa na príjmoch obchodov Apple App Store a Google Play podieľajú 82% percentami.
TOP mobilnou platformou pre hráčov je operačný systém Android. 77 percent zo všetkých hier, ktoré boli stiahnuté v roku 2017, pripadajú práve obchodu Google Play.