Prehliadač Chrome kraľuje mobilným zariadeniam a kraľuje tiež počítačom. Google Chrome sa postupne stal najpoužívanejším prehliadačom internetových stránok na svete.
Spoločnosť Google sa v poslednom období snaží urobiť vlastný prehliadač bezpečnejším a komfortnejším pre používanie. Google už testuje v prehliadači Chrome vlastný nástroj pre blokovanie reklamy.
Chrome však bude blokovať iba tú reklamu, ktorá nespĺňa podmienky korektného zobrazovania vychádzajúceho zo štandardov Koalície pre lepšiu reklamu. Google najnovšie pripravuje bič na nevyžiadané presmerovania.
Určite ste sa s nimi už stretli. Navštívite konkrétnu webovú stránku a z ničoho nič ste zrazu automaticky presmerovaní na inú internetovú stránku. Často z nej na vás vyskočia reklamné okná aj so zvukom.
Nielen, že je takéto presmerovanie nepríjemné. Môže byť aj nebezpečné. Z novej stránky sa môže do vášho zariadenia začať sťahovať škodlivý kód. Prehliadač Chrome bude takéto presmerovania automaticky blokovať. Funkcia by mala byť dostupná v prehliadači Chrome vo verzii 64. Namiesto presmerovania sa vám zobrazí informačný formulár.
Ďalším príkladom sú nevyžiadané otvorenia stránok na nových kartách. Niektoré weby obchádzajú ochranu proti pop-up oknám tak, že reklamnú stránku otvoria na novej karte, zatiaľ čo sa vy stále nachádzate na tej, ktorú ste aj pôvodne chceli navštíviť.
Ak si novú otvorenú kartu všimnete a kliknete na ňu, opäť sa vám môže zobraziť niektorý z nepríjemných druhov reklamy. Blokovanie takýchto odkazov bude dostupné v prehliadači Chrome od verzie 65.
Najťažšie je zabránenie zobrazovaniu stránok, ktorých odkazy prevádzkovatelia webov ukrývajú napríklad za tlačidlo „spustiť“ pri videách. Po kliknutí na tlačidlo sa vám neprehrá video, ale budete presmerovaní na novú stránku, reklamu, čokoľvek.
Odkazy na weby tretích strán môžu byť ukryté v ďalších prvkoch ovládania, ktoré sú často priehľadné. Automatická detekcia takéhoto správania je zložitá, no nie nemožná. V praxi sa s ňou stretneme v začiatkoch budúceho roka.