Predstavitelia komunikačnej platformy WhatsApp už v minulom roku predpovedali scenár, podľa ktorého by sme mohli cez populárnu aplikáciu komunikovať s rôznymi firmami a spoločnosťami, nielen so súkromnými osobami.
WhatsApp obojsmernú biznis komunikáciu zatiaľ testuje v rámci pilotného programu, do ktorého je zatiaľ zapojených iba niekoľko málo spoločností. Tvorcovia platformy najnovšie priblížili, ako bude takéto komunikácia vyzerať.
WhatsApp v prvom rade zavedie takzvané overené firemné účty. Pri každom overenom účte spoločnosti nájdeme zelenú značku, ktorá bude vypovedať o autenticite daného konta.
WhatsApp v podstate overí, či žiadané telefónne číslo skutočne patrí tej či onej spoločnosti, ktorá má ambíciu komunikovať so zákazníkmi cez WhatsApp.
Iný bude aj samotný chat, respektíve prostredie pre odosielanie a prijímanie správ. Konverzačné bubliny obdržia žltú farbu, čiže bude okamžite jasné, že komunikujete so spoločnosťou.
Potenciál vidíme v internetových obchodoch, operátoroch, bankách, rôznych lokálnych prevádzkach a tak podobne. Cez WhatsApp sa tak jednoducho dokážeme informovať o objednanom tovare, novom mesačnom programe či otváracích hodinách. Príkladov by sa dalo uviesť nespočetné množstvo.
Pozor, správy, ktoré spoločnostiam zašlete, nebude možné z konverzačného toku vymazať. Ako sme uviedli v úvode, koncept obchodnej komunikácie je stále v plienkach. Táto forma spojenia sa ale zatiaľ javí ako veľmi efektívna a pre užívateľov možno aj prirodzenejšia.
Dnes užívatelia oveľa častejšie komunikujú prostredníctvom textových správ ako klasickým hlasom pri hovoroch.