Podmienky použitia produktu či služby už automaticky mnohí z nás (no dobre, snáď všetci, až na Sheldona) prescrollujú a odkliknú, že s nimi súhlasia. Britská spoločnosť, Purple, chcela na tento problém neinformovanosti poukázať naozaj zaujímavým spôsobom.
Purple je spoločnosť, ktorá poskytuje Wi-Fi hotspoty napríklad pre Legoland, Outback Steakhouse či Pizza Express. Aby zistili či ľudia čítajú alebo nečítajú podmienky používania, vsunuli do nich celkom zaujímavé podmienky. Medzi nimi sa našli skutočné klenoty, ako napríklad:
- Čistenie miestnych parkov od zvieracích exkrementov
- Objímanie zatúlaných psov a mačiek
- Manuálne čistenie upchaných odpadov kanalizácií
- Čistenie prenosných záchodov na miestnych festivaloch a udalostiach
- Maľovanie ulít slimákov, aby ste im spríjemnili existenciu
Ako experiment ukázal, aj takéto podmienky akceptovalo viac ako 22 000 ľudí. Pochopiteľne, Purple nebude skutočne vyžadovať naplnenie podmienok. Práve naopak, v podmienkach sa uvádzalo, že kto si toho všimne, nech im zavolá a oni mu dajú cenu.
Za celým experimentom však bola aj skrytá správa. Do 25. mája 2018 musia všetky krajiny spadajúce do Európskej únie zjednodušiť zmluvné podmienky, ktoré informujú spotrebiteľov o tom, ako budú ich osobné údaje využívané. Spoločnosť Purple zároveň oznámila, že sa stala prvou v spoločenstve EÚ, ktorá splňuje tieto nové predpisy o ochrane osobných údajov (GDPR).