Spoločnosť Google sa v posledných týždňoch pustila do vylepšovania oficiálnej aplikácie, ktorá patrí najväčšiemu video serveru YouTube.
V minulom týždni sme sa dozvedeli, že YouTube od roku 2018 definitívne zabije 30-sekundový formát reklamy, ktorý sa pri videách nedala preskočiť. Novinka sa týka ako aplikácie, tak desktopového rozhrania. Nahradí ho síce menšími, 6-sekundovými vstupmi, no čakanie na obľúbené video bude aj tak príjemnejšie.
K TÉME: YouTube vo svojich videách zruší reklamu dlhú 30 sekúnd, ktorá sa nedá preskočiť
Google vykonal aj iné zmeny. Týkajú sa odporúčaných videí, ktoré sa vám po novom zobrazia aj pri prehrávaní obsahu na celú obrazovku. K tematicky blízkym videám sa tak dostanete rýchlejšie a pohodlnejšie.
Ponuka s odporúčanými videami sa vám môže objaviť na celej obrazovke po skončení prehrávania vami zvoleného videa. Ponuku ale viete vyvolať aj počas prehrávania videa v režime na celú obrazovku. Stačí potiahnuť prstom po displeji zdola smerom hore a odporúčané videá máte pred očami. Pre zobrazenie odporúčaných videí teda nemusíte smartfón obrátiť do zvislej polohy.
Algoritmus, ktorý odporúčané videá vyberá, má YouTube nastavený veľmi dobre. Väčšinou sa trafí do vami preferovaného žánru a z používateľských návykov sa schopne učí. Ako ponuka odporúčaných videí vyzerá môžete vidieť na snímke vyššie, poprípade na videu nižšie.