Každý rok sa najviac nových smartfónov predá práve v období Vianoc a v tomto období sa rovnako nainštaluje aj najviac aplikácií. Vianoce roku 2016 sa nevymkli z očakávaní.
Analytická spoločnosť Flurry zverejnila zaujímavé dáta, ktoré vypovedajú o nových aktiváciách smartfónov práve vo vianočnom období tohto roka. Spoločnosť Flurry, ktorú vlastní Yahoo, spolupracuje s viac ako 250 000 vývojármi. Tí majú dosah na 800 000 tisíc rôznych aplikácií na viac ako dvoch miliardách zariadení.
Vianociam roku 2016 kraľovali Samsung a Apple. 44 % nových aktivácií prislúcha práve spoločnosti s logom nahryznutého jabĺčka. Samsung medziročne stúpol na 21 % (z 19,8 %). Ostatní výrobcovia smartfónov sa museli uspokojiť s jednociferným, menej ako 5-percentným výsledkom. Zo zoznamu vypadla spoločnosť Microsoft a nováčikom je Huawei.
Apple a ich iPhone smartfóny teda ovládli tohtoročné vianočné darčeky. Treba však poznamenať, že Samsung dominuje počas celého roka, čo sa týka smartfónov. Tabletom celoročne kraľuje zase Apple. Ázijským výrobcom Vianoce na domácich trhoch príliš veľa neprinášajú. V Číne je napríklad oveľa populárnejší tzv. Deň nezadaných, ktorý pripadá každý rok na 11. november. Práve v tento deň sa predáva v Číne najviac smartfónov.
Tento rok si používatelia po celom svete našli pod stromčekom viac smartfónov s veľkou obrazovkou, ako po minulé roky. Podiel nových predaných phabletov si počas Vianoc ukrojil 37 %. V roku 2015 to bolo 27 %, v roku 2014 13 % a v roku 2013 len 4 percentá.
Malé smartfóny sa nepredávali takmer vôbec. Na trhu ich je ale v kontraste s „veľkými obrazovkami“ žalostne málo. Prehľad už vidíte v grafoch vyššie.