Ak ste boli pri predstavení elektromobilu Tesla Model 3 ohromení, emočné technologické blaho vystriedal behom chvíľky chlad. Stačilo sa pozrieť do interiéru vozidla.
Model 3 bol, čo sa týka interiéru, vybavený až sparťansky. Volant, displej v pomere na šírku a… tým všetky dominantné prvky končia. Tesla Model S je na tom o poznanie lepšie, no pri pohľade na katalógovú cenu by ste asi čakali viac.
Strohý technologický minimalizmus sa elektromobilu s nádychom budúcnosti určite hodí. Predsa len, každý vodič či majiteľ drahšieho automobilu sa nechá rád hýčkať nielen napríklad vyhrievanými sedadlami a hlučným audio systémom, ale aj štýlovo pôsobiacim interiérom. Hra rôznych materiálov, farieb a ich prevedení by mala byť pri drahých vozidlách štandardom bez ohľadu na to, či jazdia na konvenčné palivá alebo elektrinu.
Kritici, ktorí poukazovali hlavne na nevábne interiéry, dostali odpoveď menom Anders Bell. Ide o špičkového inžiniera automobilky Volvo, ktorý v nej strávil prakticky celú svoju kariéru (od roku 1998). Vo Volve mal na starosti práve dizajn a návrh interiérových častí vozidiel.
Posledným profesným výkonom daného inžiniera boli interiéry vo vozidlách Volvo S60 a XC 90 z roku 2015. Hlavne druhý menovaný model je za prevedenie interiéru vysoko hodnotený. Ide o luxusné SUV nabité technológiami, na ktoré sme sa pozreli aj u nás v redakcii. Skúmali sme jeho technologickú výbavu a všetky poznatky sprevádzané fotografiami nájdete v odkaze nižšie.
K TÉME: TEST Volvo XC90 – technologický chrám na kolesách
Anders Bell sa pripojil k Tesla tímu v tomto mesiaci. Síce nevieme, čo ho k takejto razantnej zmene kariéry presvedčilo, Elon Musk mal ale určite veľmi dobré páky. Pokiaľ budú interiéry budúcich modelov, resp. ich nových generácií aspoň podobne podarené ako tie v posledných vozidlách Volvo, istotne sa máme sa na čo tešiť.