Black Friday sa v USA sa považuje za začiatok predvianočnej nákupnej horúčky. Vždy ide o posledný piatok v mesiaci november, po sviatku Dňa vďakyvzdania.
Black Friday síce nie je oficiálny sviatok, no masívne zľavy väčšiny veľkých ale aj menších predajcov ho z neho neho urobili. Teda minimálne sviatok nákupný. Aj tento rok sa výraznejšie darilo online predaju, ktorý dokonca trhol „mobilný“ rekord.
Vôbec po prvýkrát tržby z nákupov prostredníctvom mobilných zariadení prekonali sumu jednej miliardy dolárov. Presnejšie, ľudia pomocou smartfónov a tabletov nakúpili tovar v hodnote 1,2 miliardy amerických dolárov. Oproti minulému roku ide o až 33 % nárast.
Online nakupovanie vo všeobecnosti vynieslo v tento deň predávajúcim 3,34 miliardy dolárov. Toto číslo predstavuje nárast o 21,6 % v kontraste s minuloročným Čiernym piatkom. Štatistiku zverejnila spoločnosť Adobe, ktorá vyhodnotila 80 % transakcií TOP 100 online predajcov v USA. Adobe okrem iného potvrdilo, že obchodníci, ktorí na zákazníkov cielili prostredníctvom sociálnych sietí alebo napr. e-mail marketingu, dosiahli v priemere o 30 % väčšie tržby.
Američanom sa podobne ako Európanom páči elektronika. Počas Čierneho piatku sa najviac predávali tablety iPad od Apple, 4K televízory Samsung alebo herná konzola Xbox One. Obľúbené boli tiež smart TV od LG, MacBook Air alebo dron Dji Phantom. Pri poslednom menovanom zariadení doslova ušiel zákaznícky vlak spoločnosti GoPro, ktorá musela drona GoPro Karma kvôli technickým problémom stiahnuť z trhu. Práve ten mal našliapnuté na to, aby sa stal predvianočným predajným hitom.
Tradíciu zliav na Čierny piatok si čoraz viac osvojujú aj tuzemskí online predajcovia. Vzhľadom na veľkosť nášho trhu a kúpyschopnosť obyvateľov ale ide skôr o spríjemnenie vianočných nákupov, ako o šialenstvo, počas ktorého by sa ľudia bili o produkty alebo tlačili v niekoľko metrových radách.