Úvod Výrobcovia Lenovo AKTUALIZOVANÉ: Lenovo upravuje stratégiu. Všetky smartfóny výrobcu budú používať jednotnú značku

AKTUALIZOVANÉ: Lenovo upravuje stratégiu. Všetky smartfóny výrobcu budú používať jednotnú značku

0
Súčasná generácia Moto Z Play

Už asi všetci vieme, že spoločnosť Motorola prešla pod krídla čínskeho giganta Lenovo. Ten ju prevzal od spoločnosti Google v roku 2014 s kúpnou cenou približne 2,9 miliardy.

Aktualizácia 11. novembra 2016: Doplnené o vyjadrenie spoločnosti Lenovo.

Lenovo sa razom ocitlo v zaujímavej situácii. Ich smartfóny, ktoré vo väčšine niesli označenie Vibe, dostali nevlastných súrodencov s pomenovaním Moto.

Na trhu sme tak mohli nájsť smartfóny od jedného výrobcu, ale pod dvoma produkčnými značkami. To už od začiatku pôsobilo trochu (alebo dosť) chaoticky. Najnovšia správa z domácej krajiny výrobcu hovorí, že v blízkej budúcnosti chaos skončí.

Lenovo bude značku Moto používať pri všetkých svojich budúcich smartfónoch, pričom notebooky a PC biznis bude zastrešený pod brandom Lenovo. Správa prichádza v čase, v ktorom mobilný biznis Lenova (Vibe aj Moto) zaznamenal medziročný pokles tržieb. V číslach, Lenovo v tomto roku utŕžilo o 2 miliardy dolárov menej ako v roku vlaňajšom.

motoz11

Napriek tomu Lenovo zaznamenalo 20 % nárast celkových tržieb. Nárast sa týka obdobia tretieho štvrťroku 2016 v kontraste s Q3 roku 2015. Yang Yuanqing, generálny riaditeľ spoločnosti Lenovo vysvetlil, že o tento rast sa v prevažnej miere postarali predaje počítačov a notebookov. Tento biznis v konečnom dôsledku výrobcovi generuje až 70 % celkových príjmov.

Posledné Moto smartfóny (Moto Z Play a Moto Z) sa u odbornej aj laickej verejnosti zapísali veľmi dobre. Od ich uvedenia na trh, ktoré sa udialo len nedávno, výrobca po celom svete predal viac ako jeden milión kusov zariadení z tejto línie. A to sú pred nami ešte Vianoce. Preorientovanie na značku Moto je teda určite dobrým krokom.

Spoločnosť tieto špekulácie nenechali chladnou. Do redakcie nám prišlo vyjadrenie, v ktorom Lenovo vysvetľuje aktuálnu situáciu: „Kuloárne reči a špekulácie nebudeme komentovať. Neustále vyhodnocujeme, ktoré značky majú najlepší potenciál pre konkrétny trh. Tak ako bolo uvedené vo finančných výsledkoch za druhý kvartál fiškálneho roku 2016/2017 v uplynulom týždni, náš segment smartfónov je na vzostupe, čo je výsledkom nedávneho uvedenia nových modelov na trh. Už teraz sme nadšení z toho, čo nás čaká v roku 2017.