Experti z renomovanej agentúry Strategy Analytics sa pozreli na vyhliadky mobilnej divízie spoločnosti LeEco a dospeli k prekvapivým výsledkom. Výrobca LeEco sa pustil do biznisu so smartfónmi len v roku 2015.
Analytici vypočítali, že v tomto roku spoločnosť LeEco dodala svojim zákazníkom 3,9 milióna kusov smartfónov. Išlo prevažne o zariadenia Le 1S a Le 2, ktoré sú veľmi obľúbené na domácej pôde v Číne. Tieto smartfóny ponúkajú bohatú výbavu za nízke ceny.
Výrobca LeEco plánuje vstúpiť na americký trh, a to v najbližších mesiacoch. Vzhľadom na zaujímavý pomer ceny a výbavy ich smartfónov si na tomto trhu určite svoju klientelu nájdu a nebude jej málo. Agentúra Strategy Analytics odhadla, že v roku 2016 výrobca dodá až 25 miliónov kusov smartfónov, čo predstavuje enormný medziročný nárast približne 541 %.
Analytici však prízvukujú, že vzostup popularity na trhoch mimo Číny nemusí byť až taký markantný, ako na domácej pôde. Iný trh, iné zvyklosti a hlavne odlišná „technologická chuť“ používateľov. Isté bariéry tiež môže postaviť legislatíva a napríklad s ňou spojené autorstvo o využívaní patentov a podobne. Prípadné licencovanie by mohlo cenu zariadení navýšiť.
Pokiaľ sa odborné odhady potvrdia, LeEco by sa v budúcom roku mohol stať jedenástym najväčším výrobcom smartfónov na svete. Pri troche optimizmu sa môže dostať do prvej desiatky. Huawei, Samsung, Lenovo alebo iní, by určite mali registrovať nástup čerstvej konkurencie, ktorú netreba v žiadnom prípade podceňovať.