Najnovší report od Strategy Analytics hlási, že až 97% všetkých smartfónov v 2. štvrťroku 2016 beží na Androide. Pritom počas rovnakého obdobia v minulom roku používalo operačný systém od Googlu 90% zariadení.
Predaje iPhonov klesli medziročne o 35% z 1,2 milióna kusov na 800 tisíc, čo znamená 2,4% podiel na trhu (oproti pôvodným 4,5%). Celkový trh smartfónov podľa Strategy Analytics vzrástol o 19%, čo z Indie robí tretí najväčší trh s mobilmi hneď po Číne a USA.
Za neúspech Apple na indickom trhu môže ich cenová stratégia a nedostatok dotovaných plánov u operátorov. To robí iPhone drahším pre priemerného indického zákazníka. Apple si skúsil získať trh predávaním opravovaných iPhonov, avšak tento krok bol zablokovaný lokálnymi fabrikami a ekologickými agentúrami. Výrobca z Cupertina veril aj v úspech nového 4-palcového iPhonu SE, ale ani ten sa nepredával podľa očakávaní. Nepomohol ani lízingový program, ktorý začínal s mesačným poplatkom Rs 999 (13,5 eura).
Aj keď tieto dominujúce čísla Androidu nie sú pre nás žiadnym prekvapením, môžu byť veľkým problémom nielen pre Apple, ale aj veľkých výrobcov. Podiel Samsungu, aj keď stále ovláda väčšinu trhu, klesol z 29% na 25,6% na úkor čínských gigantov, ako sú Xiaomi, Lenovo, Oppo, Huawei, LeEco alebo Gionee.
Čínski výrobcovia pôvodne chceli narušiť dominanciu domácej indickej značky Micromax, ale s novými lacnými vlajkovými loďami začínajú pomaly obracať pozornosť aj na väčšie ryby. Preto niet divu, že podiel všetkých čínskych značiek stúpol oproti minulému štvrťroku z 21% na 27%.
Myslíte si, že Apple sa ešte pokúsi získať si časť indického trhu? Veríte, že sa Samsungu podarí odvrátiť útok sebavedomých čínských výrobcov?