Facebook naozaj chce, aby ste jeho Messenger využívali aj pre správu SMS správ. Chce to až tak veľmi, že zvolil taktiku, ktorá v mnohých z nás vyvoláva určité obavy. Ich cieľom je prinútiť čo najviac ľudí, aby Messenger zvolili ako hlavnú aplikáciu pre správu SMS správ.
Integrácia SMS správ do Messengeru pre Android prišla ešte minulý týždeň. Po aktualizácii vás privíta nová obrazovka, ktorá vás požiada, aby ste Messenger oprávnili byť predvolenou aplikáciou pre správu SMS správ.
Zatiaľ na tom nie je nič zlé, nie? Nie. Ako žurnalista z magazínu The Information poznamenal, Facebook nehrá podľa pravidiel, hlavne čo sa možností pre odmietnutie ponuky týka.
VERY aggressive prompt by Facebook to add SMS to @messenger. Ain't no "No" button. A violation of Google Play rules? pic.twitter.com/7tZzAE5MGh
— Amir Efrati (@amir) June 20, 2016
Na obrazovke, ktorá vám možnosť integrácie predstavuje sa totiž nenachádza tlačidlo pre odmietnutie. Používateľom Facebook zobrazuje len tlačidlo zvýraznené tlačidlo „OK,“ ak však SMS funkcionalitu zapnúť nechcú, musia ťuknúť na oveľa horšie „Nastavenia“ alebo na tlačidlo späť.
V samotných nastaveniach je to opäť rovnaký príbeh. Nachádza sa tam veľké tlačidlo pre zapnutie SMS funkcie. Ak ju užívatelia nechcú, musia stlačiť tlačidlo späť.
Takmer istý je fakt, že väčšina používateľov nakoniec ťukne na „OK“ aj bez toho, aby vedeli o čo vlastne ide. Samozrejme, nejde o čiernu mágiu, no zo strany Facebooku ide o niečo, čomu by sa mohli veľmi ľahko vyhnúť.
Amir Efrati, spomínaný žurnalista okrem toho ďalej podotkol, že môže ísť o porušenie pravidiel obchodu Google Play, ktoré špecificky zakazujú „klamlivé zmeny v nastavení zariadenia.“ Momentálne je teda na Google, ako konanie Facebooku vyhodnotí. Ak by ho vyhodnotil negatívne, spoločnosť by ho mohla označiť ako aplikáciu, ktorá „klame používateľov a navádza ich na odinštalovanie alebo vypnutie aplikácií tretích strán alebo upravenie nastavení či funkcií zariadenia.“
Po prvotných sťažnostiach začali ľudia hlásiť aj fakt, že sa im zobrazuje aj tlačidlo „Nie“. Pri našich testoch sme to však nepostrehli, tak je možné, že ide len o rýchly A/B test aby Facebook videl, aký vplyv to bude mať.