Štvrťročný finančný míting so sebou pre Teslu priniesol zlé správy. Investori neboli nadšení z toho, že automobilka plánuje výrobu áut rozšíriť na 500 000 vozidiel ročne až v roku 2020. Spoločnosť preto včera oznámila, že pol milióna vozidiel ročne budú vyrábať do konca roka 2018, teda celé dva roky skôr, než s čím počítal pôvodný plán.
Nejde však len o dlhodobú predpoveď. Tesla si predsavzala, že vzhľadom na obrovský záujem o 35-tisícový Model 3 sa zatne a do konca roka 2017 vyrobí až 200 000 kusov. Lacný Model 3 si zatiaľ predobjednalo už viac ako 400 000 ľudí. Tesla má v pláne auto sfinalizovať do 1. júla budúceho roka, aby tak za pol roka dokázali vyrobiť prvých 200 000 kusov. Ako to však dokážu?
To je veľmi dobrá a veľmi drahá otázka. Prečo drahá? Vyzbierané peniaze zo zábezpeky na nový Model 3 ani zďaleka nepokryjú náklady Tesly na vystavanie novej infraštruktúry. Potrebujú preto peniaze. Veľa peňazí. Podľa Liama Denninga, reportéra zo servera Bloomberg mal dlh Tesly narásť na slušných 1,6 miliárd dolárov.
Tesla má okrem toho aj personálne problémy. Spoločnosť opustili dvaja veľmi dôležití predstavitelia, ktorí mali na starosti výrobu vozidiel. Okrem toho má problémami s výrobnou kvalitou trpieť ich najnovší Model X. Spoločnosť to však v žiadnom prípade nevzdáva. Aj naďalej chcú vyrábať 2 000 vozidiel týždenne. Do konca roka teda vyrobia 80 až 90 tisíc kusov Model X.
Zaujímavosťou je aj to, že Tesla zatiaľ nikdy nestihla splniť svoje nastavené deadliny. Bude teda zaujímavé sledovať, ako sa popasujú s tak silnými slovami ako výrobou 200 000 kusov vozidiel Model 3 do konca budúceho roka.
Podľa Muska sa každý vo firme snaží a sústredí tak, ako to len ide. Nevyhlo sa to ani jeho. V jeho pracovni má mať pripravený spacák, v ktorom prespáva vždy, keď je to nutné. Zároveň tým eliminuje akékoľvek sťažnosti jeho zamestnancov o tom, aké ťažké je naštartovať revolúciu v automobilovom priemysle.