Androidu sa výrazne darilo v USA a v Európe, iOS od Apple naopak výraznejšie strácalo v Číne. Ak sa pozrieme na prvých päť hlavných trhov Európy (Veľká Británia, Francúzsko, Nemecko, Taliansko a Španielsko), trhový podiel Androidu sa zvýšil na hodnotu 75,6 percenta, čo je 7,1 percentný nárast v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka.
V USA operačný systém Android obsadil 65,5 percenta trhu, čo je nárast oproti minulému roku až o 7,3 percenta. Vo veľkých čínskych aglomeráciách predstavuje trhová penetrácia Androidu 77 percent. Ide o 6 percentný nárast oproti rovnakému sledovanému obdobiu vlaňajška. Tieto čísla reflektujú čoraz silnejšiu konkurenciu spoločnosti Apple a systému iOS. Ide hlavne o lacnejšie zariadenia, ktoré ponúkajú nadštandardnú výbavu, ale aj veľmi dobre optimalizovaný systém. Poukázať môžeme napríklad na Xiaomi, Honor alebo Meizu.
Popredný analytik Lauren Guenveur hovorí:
„Ide o najväčší nárast podielu operačného systému Android za posledné dva roky a čo viac, o tento nárast sa nepostaral jeden alebo dvaja trhoví hráči. Nárast zaznamenávajú rôzni výrobcovia a ekosystémy, ktoré sa líšia región od regiónu.“
Napríklad, Samsung Galaxy S7 bol piatym najpredávanejším zariadením v USA napriek tomu, že bol na trhu k dispozícii len približne dva a pol týždňa. Sledované obdobie končilo marcom a Galaxy S7 sa začal v USA oficiálne predávať 11. marca.
Analytici však prízvukujú, že tento stav nie je nemenný. Veľké očakávania smerujú na cenovo dostupnejší iPhone SE, ktorý by mohol tieto, pre Android veľmi pozitívne čísla, skresať. Zabudnúť nemôžeme ani na iPhone 7, ktorý bude predstavený v septembri. Tomu sa do cesty postaví Samsung so svojím Galaxy Note 6, ktorý oficiálne uvidíme minimálne o mesiac skôr, ako iPhone 7.