![statistika_tit](https://androidportal.zoznam.sk/wp-content/uploads/2016/03/24/statistika_tit-640x426.jpg)
Očakáva sa, že zisky z mikrotransakcií by ku koncu roku 2016 mali narásť až na 1,9 miliardy dolárov. To znamená, že 900 miliónov pochádza z menej ako 1% hráčov.
Štatistiky poskytla firma Swrve.
Prvý deň je najdôležitejší
Zaujímavou informáciou sú zisky v prvom dni. 59% prvých nákupov v hre sa uskutoční hneď v prvý deň, odkedy si užívateľ stiahol hru. Rovnako aj 55,5% celého zisku z hry je hneď v prvý deň.
56% nových platičov (uskutočnenie prvého nákupu) pravdepodobne urobí aspoň jednu platbu v priebehu nasledujúcich 2 týždňov.
Takže to vyzerá, že hráči freemium hier nenakupujú prémiové položky po 30 alebo 60 dňoch, ale hneď prvé dni.
Ako sme už spomínali, prvý deň sú zisky z hry 55,5%, v druhý deň príjem dramaticky klesá na 14% a v tretí deň zisk predstavuje len 4,5%. To znamená, že skoro ¾ všetkých príjmom idú na účet vývojárom hneď prvé tri dni.
Ďalší graf nám ukazuje, že 48,4% z celého zisku pochádza od 10% platičov, čo je mimochodom tých 0,19% zo všetkých hráčov.
Nie sme prekvapení, že štatistiky z reportu hovoria, že len 1,9% hráčov spraví aspoň jeden nákup za mesiac. To len dokazuje, že väčšina užívateľov nezarobí vývojárom ani cent (nerátame reklamy).
Na druhú stranu priemerný nákup za mesiac tejto 1,9% skupiny platičov má cenu 24,66$. Jeden platič spraví priemerne 1,8 nákupov za mesiac, čo môžeme vyčísliť na 13,82$ za jednu položku.
Report hovorí aj o drahších položkách – nad 50$. Ich nákupy sa uskutočnia len v 2,5% prípadoch zo všetkých transakcií, zato predstavujú zisk 18% z celkového príjmu.
Platíte aj vy za nákupy v hrách? Ak áno, koľko miniete za mesiac?
Autor článku: Tony Paluš