Instagram však v blízkej budúcnosti zásadnejšie zmení spôsob, akým sa užívateľom tejto sociálnej siete príspevky zobrazujú. Podľa štatistických dát, v súčasnosti unikne používateľom až 70 % príspevkov. Mnoho používateľov sleduje stovky rôznych kanálov a je niekedy nemožné vidieť publikované príspevky od všetkých.
Instagram zavedie algoritmus, na základe ktorého sa budú užívateľom zobrazovať príspevky podľa najlepšej relevancie a záujmov. Poradie príspevkov bude prispôsobené na základe toho, aké fotografie často „lajkujeme“, komentujeme, v akom vzťahu sme s daným prispievateľom a podobne. Predstavitelia Instagramu však prízvukujú, že neprídeme o žiadne fotografie ani videá. V podstate sa len zmení ich poradie. Pre predstaviteľov je veľmi dôležitá spätná väzba, na základe ktorej budú tento algoritmus vylepšovať. Zmeny sa začnú diať v najbližších mesiacoch.
Táto novinka má opodstatnenie nielen pre konzumentov obsahu, ale aj inzerentov. Tí dokážu lepšie zacieliť zobrazovanú reklamu, ktorá podľa analýzy Brand Networks dosiahla v decembri roku 2015 až 650 miliónov zobrazení. V prvom štvrťroku 2016 by mala Instagram reklama dokonca prekonať až jednu miliardu zobrazených sponzorovaných príspevkov.
Na Instagrame samozrejme nájdete aj nás.