Používanie takzvaného promo kódu bolo doteraz pre operačný systém Android a jeho obchod so softvérom veľkou neznámou. Google sa však konečne odhodlal konať a túto obľúbenú možnosť, ako sa dostať k platenému obsahu úplne zdarma, oficiálne sprístupnil aj pre vývojárov Android aplikácií.
Promo kódy umožnia vývojárom aplikácií alebo hier rozdať obmedzený počet softvérových produktov, respektíve niečo z ponúkanej in-app ponuky, kde bývajú za pár drobných k dispozícii rôzne výhody. Neplatí to však v prípade, že by išlo o predplatenie služby s automatickým obnovovaním po uplynutí určitého časového obdobia, ako napríklad pri Spotify či Netflixe. Obmedzenie sa ale týka aj počtu aplikácií na rozdávanie. Čo titul, to maximálne 500 kódov.
Samotné použitie nepredstavuje žiadny komplikovaný proces – promo kód stačí zadať do vyhradenej oblasti v používateľskom rozhraní obchodu Google Play a po úspešnom potvrdení už prebehne všetko automaticky.
Novinka so sebou prinesie hlavne príležitosť na nízkonákladové zviditeľnenie ešte čerstvých diel vývojárov. Aby o nich dali potenciálnym zákazníkom vedieť, museli by investovať určitý obnos peňazí do reklamy. Ak ale použijú kódy, dokážu si tým celkom efektívne vykompenzovať nákladné marketingové aktivity, ktoré predstavujú problém pre takmer každý začínajúci start-up.