Pandora kúpila Rdio za 75 miliónov dolárov s cieľom vytvoriť azda najdokonalejšie miesto pre počúvanie, zdieľanie a vyhľadávanie online rádií. Pandora plánuje po akvizícii v budúcom roku spustiť nové služby, pričom jednou z nich má byť „hranie na želanie“.
Pandora vám jednoducho prehrá skladbu, ktorú chcete počuť. V konkurencii služieb ako Deezer či Spotify to online rádia nemajú ľahké, Pandora má ale ambíciu byť poprednou hudobnou službou.
Spotify má od júna 75 miliónov aktívnych poslucháčov, Pandora sa chváli číslami za september na úrovni až 78 miliónov poslucháčov. Rdio im ďalšiu základňu ľudí bažiacich po hudbe ešte určite prinesie.
Rdio nie je jediná spoločnosť, ktorú Pandora kúpila. Minulý mesiac sa jej zapáčila online agentúra pre predaj vstupeniek a lístkov, Ticketfly. Tú kúpila za 450 miliónov dolárov, čo v konečnom dôsledku umožní poslucháčom kúpu lístku na koncert priamo v aplikácii Pandora.
Samozrejme na pozadí obchodov služby Pandora sú rozsiahle a zložité dohody o licenciách s vysielateľmi, vydavateľmi a podobne, čo poriadnemu rozšíreniu služby a jej nových funkcií bráni. Predstavitelia však robia všetko pre to, aby sa nové funkcie stali obsahom služby čo najskôr a pre čo najširšiu základňu poslucháčov.
Dúfame, že službu Pandora aj s jej mobilnou aplikáciou čoskoro uvidíme aj u nás.