Najpopulárnejšia video služba na svete nie je už iba o konzume. Z pár šikovných ľudí dokázala spraviť nielen populárnych, ale aj milionárov. Toto je krátky zoznam tých najväčších machrov, ktorí si na YouTube vybudovali veľký biznis.
Renomovaný magazín Forbes s viac ako 90-ročnou históriou zverejnil po prvý krát vôbec rebríček najlepšie zarábajúcich YouTuberov z celého sveta, pričom ten najlepší stihol už počas tohto roka zarobiť cez 12 miliónov amerických dolárov a má na konte takmer 40 miliónov odberateľov. A ako zarábajú? Niektorí si svojou popularitou robia reklamu na vlastné produkty, iní zase ponúkajú reklamné priestory pre klientov.
Nájdeme medzi nimi kuchárku, štylistku, zabávačské duo, hráča a aj hudobníčku. A väčšina z nich nemá viac ako 30 rokov.
„Napadlo mi, že ak sa z YouTube stáva globálna televízia budúcnosti, musím v nej vybudovať svoju značku. Počas prvého týždňa si pozrelo moje prvé video cez 40,000 ľudí a pribudli tisícky komentárov,“ prezradila jedna z online celebrít, ktorej hviezdna kariéra odštartovala ešte v roku 2007 za pomoci starej web kamery.
Nižšie nájdete kompletný rebríček TOP 10 YouTuberov (ide o sumy pred zdanením):
- PewDiePie – 12 miliónov dolárov
- Smosh – 8 a pol milióna dolárov
- Fine Brothers – 8 a pol milióna dolárov
- Lindsey Stirling – 6 miliónov dolárov
- Rhett a Link – 4 a pol milióna dolárov
- KSI – 4 a pol milióna dolárov
- Michelle Phan – 3 milióny dolárov
- Lilly Singh – 2 a pol milióna dolárov
- Roman Atwood – 2 a pol milióna dolárov
- Rosanna Pansino – 2 a pol milióna dolárov
Úspech video služieb ako YouTube, zaznamenal za posledné roky obrovský rozmach. Vďačiť za to nepochybne môžu hlavne mobilným zariadeniam, ktoré s oficiálnou alebo neoficiálnou aplikáciou umožňujú sledovať ich obsah kdekoľvek, kde je dobrý signál s dátovou sieťou operátorov. Tou dobrou správou je, že tento neustále rastúci trend tak skoro neutíchne, takže sa môžeme tešiť na ešte viac kvalitného digitálneho obsahu, nákladu dobrej zábavy a ďalších rebríčkov od Forbes.