Tento vysoko vplyvný zoznam je vydávaný každoročne a spočíva v tom, že identifikuje 100 najhodnotnejších svetových značiek a analyzuje celú škálu spôsobov, ako značka prospieva organizácii – od splnenia očakávaní zákazníkov po usmerňovanie ekonomickej hodnoty.
Spoločnosť Interbrand dňa 5. októbra 2015 zverejnila svoju 16. každoročnú správu o najlepších svetových značkách (Best Global Brands Report), v ktorej identifikuje 100 svetových značiek s najvyššou hodnotou. Poďme si teda rebríček ukázať.
Už tretí rok za sebou sa značky Apple a Google umiestnili na najvyšších priečkach. Spoločnosť Apple s hodnotou 170,276 miliárd amerických dolárov zvýšila hodnotu svojej značky o 43%. Spoločnosť Google, ocenená na 120,314 miliárd, zvyšuje hodnotu značky o 12%. Microsoft sa posúva pred IBM a Amazon po prvýkrát vstupuje do Top 10 s hodnotou 37, 948 miliárd amerických dolárov.
Do tohtoročného rebríčka vstúpilo aj päť nových značiek: Lego, PayPal, MINI, Moët & Chandon a Lenovo, ktoré je druhou čínskou značkou, ktorá sa objavila v hodnotení Best Global Brands (prvou bola značka Huawei v roku 2014).
Tohtoročnému rebríčku dominujú značky z odvetví technológií a automobilového priemyslu, pričom spolu získali 28 umiestnení. Dominujú tu najmä technologické značky, ktoré spoločne tvoria viac, ako tretinu celkovej hodnoty všetkých 100 značiek.
Top 10
- Apple (+43%)
- Google (+12%)
- Coca-Cola (-4%)
- Microsoft (+11%)
- IBM (-10%)
- Toyota +16%)
- Samsung (0%)
- GE (-7%)
- McDonald’s (-6%)
- Amazon (+29%)
Najväčší ‘skokani’
- Facebook (23. miesto; +54%)
- Apple (1. miesto; +43%)
- Amazon (10. miesto; +29%)
- Hermès (41. miesto; +22%)
- Nissan (49. miesto; +19%)
Nováčikovia v rebríčku
- Lego (82. miesto)
- PayPal (97. miesto)
- MINI (98. miesto)
- Moët & Chandon(99. miesto)
- Lenovo (100. miesto)
“Správa Best Global Brands skúma, čo značka potrebuje na to, aby uspela v dnešnom výnimočne roztrieštenom svete. Keďže ľudia žiadajú okamžité, personalizované a na mieru šité zážitky, spoločnosti a značky sa musia posúvať rýchlosťou života,” hovorí Jez Frampton, CEO, spoločnosti Interbrand. “Mnohé zo značiek v tohtoročnej Top 100 sú tak intuitívne spojené s prioritami ľudí, že sú schopné plynule sa včleniť do ich každodenných životov.”
V hodnotení Interbrand Best Global Brands sa umiestnilo aj Lenovo
Podľa hodnotenia spoločnosti Interbrand sa čínska značka Lenovo po prvýkrát dostáva do rebríčka najlepších značiek roka 2015, čo je jasným uznaním stabilného rastu obchodnej činnosti a vývoja globálnej značky. Podľa tohto hodnotenia sa značka Lenovo dostáva na 100. miesto ako jedna z niekoľkých silných nováčikov v tomto hodnotení – vrátane značiek Lego a PayPal. Tento vysoko vplyvný zoznam je vydávaný každoročne a spočíva v tom, že identifikuje 100 najhodnotnejších svetových značiek a analyzuje celú škálu spôsobov, ako značka prospieva organizácii – od splnenia očakávaní zákazníkov po usmerňovanie ekonomickej hodnoty.
“Obchodné výsledky a výkonnosť značky sú veľmi úzko prepojené. Takže je veľmi potešiteľné vidieť, že značka Lenovo v súčasnosti patrí medzi najsilnejšie na svete, pretože to odráža nielen úspech nášho marketingového úsilia a snahy angažovať našich zákazníkov, ale taktiež celkovú silu našej spoločnosti,” uviedol David Roman, Chief Marketing Officer, Lenovo.
“Sledujeme premenu spoločnosti Lenovo na svetovú značku s novým logom, kampaňami povzbudzujúcimi ľudí, aby sa stali súčasťou značky a, samozrejme, pri tom, ako prináša technológie, ktoré ľudia zbožňujú,” povedal Jez Frampton, Global CEO spoločnosti Interbrand.