Úvod Elektromobilita Tesla Šéf Tesly o škandále VW: Je čas na moderné technológie, fosílne palivá...

Šéf Tesly o škandále VW: Je čas na moderné technológie, fosílne palivá sú minulosťou

119
Elon Musk a elektromobil Tesla Model S © wikimedia.org

Kauza s emisiami a prispôsobeným testovacím softvérom gigantickej automobilky Volkswagen otriasla celým svetom. Podľa Elona Muska sme so súčasnými motormi na fosílne palivá vyčerpali všetky limity, ktoré s nimi bolo možné v otázke znižovania negatívneho vplyvu na životné prostredie dosiahnuť.

Je preto čas na novú etapu, kde ich nahradí čistý elektrický pohon a moderné technológie.

Spaľovanie fosílnych palív je podľa šéfa spoločnosti Tesla najhlúpejším experimentom v našej histórii. Nielen, že sa vďaka tomu spôsobujú klimatické zmeny, ktoré majú katastrofálny vplyv na ovplyvňovanie počasia, ale už aj čoskoro vyčerpáme všetky dostupné zásoby.

Ide teda o neudržateľný model so závislosťou na tom, čo nám príroda dá a nie čo si dokážeme sami vyprodukovať. Obnoviteľné zdroje energie sú preto našou najbližšou budúcnosťou.

Volkswagen a podvádzanie s testami emisií

Pred niekoľkými dňami vyšlo najavo, že popredná nemecká automobilová spoločnosť Volkswagen pri emisných testoch vyrobených osobných vozidiel podvádzala, pričom sa to týka aj značiek ako Audi alebo Škoda. Celkový počet áut, ktoré od roku 2008 až do 2014 dostávali prispôsobený softvér, má tak vraj dosahovať číslo cez neuveriteľných 11 miliónov kusov. Ten sa zvykne pri prevádzke automobilu mimo laboratórium automaticky vypínať.

volkswagen-emisie
foto: emefka.sk

Výrobca vďaka nemu dosahoval také výsledky testov, ktoré mu umožňovali štvorkolesové produkty so spaľovacími motormi predávať na spotrebiteľskom trhu, hoci realita bola pod červenou čiarou príslušných noriem, takže by ich za normálnych okolností ponúkať zákazníkom v takom stave určite nemohol. Teraz čelí obvineniu, že s vedomím ohrozoval životné prostredie a zdravie ľudí.

Ako informuje web trend.sk, jednoduchým matematickým výpočtom je taktiež možné zistiť, koľko ľudí sa emisiami oxidu dusíka mohlo za dané časové obdobie v dôsledku zavádzania usmrtiť. „Stačí porovnať vypustené množstvo NOx a štatistiky úmrtnosti, ktoré sa týkajú pľúcnych ochorení v dôsledku emisií.

VW nebol jediný

S podobnými nekalými praktikami prišla v minulosti aj automobilka Honda. Stálo ju to viac ako 267 miliónov amerických dolárov, informuje Trend. Výnimkou nie je dokonca ani Ford, ktorý tak prišiel o sumu 8 miliónov dolárov. Volkswagen môže podvádzanie s emisiami výsť až na astronomických 18 miliárd, a to vrátane poškodenia renomovanej značky s veľmi dlhou históriou.