Marketingové oddelenie čínskeho juggernauta malo v posledných mesiacoch zrejme veľa práce. Spoločnosť oznámila, že na jej nových produktoch uvidíme nové logo. A nie len to. Dokáže však byť seriózny výrobca notebookov pre biznis triedu zároveň aj ´cool´?
Lenovo mení stratégiu. Do svojich zariadení chce vniesť – okrem špičkového hardvéru – trošku nádychu špecifickej identity. Zatiaľ rovným písmom a pestrými farbami.
„Používatelia potrebujú krajšie, viac inovatívne zariadenia. Tieto zariadenia by mali byť schopnejšie, módne, a musia mať aj osobnosť,“ uviedol CEO Lenovo Yang Yuanqing na podujatí v Ázii.
Čínskemu výrobcovi sa podarilo získať titul najväčšieho výrobcu osobných počítačov na svete, pričom mu k tomu bezpochyby napomohla akvizícia kvalitnej značky IBM – ThinkPad. Tá bola známa predovšetkým medzi korporáciami.
„Svet sa zmenil,“ prezradil šéf marketingu David Rohman. Momentálne je podľa neho trh ovládaný spotrebiteľmi, ktorí si kupujú technologické produkty do práce. „Musíme zmeniť našu spoločnosť na internetovú a zameranú na zákazníkov, inak náš biznis postupom času stratíme.“
Nové logo od Saatchi & Saatchi New York tak má byť súčasťou plánu prispôsobiť štruktúry do flexibilnejšej polohy, čím sa dokáže Lenovo adaptovať modernej generácii mladých a produktívnych ľudí.
Do jeho portfólia dokonca patrí americká Motorola, ktorú mu posunul ďalej internetový gigant Google.