Miliarda užívateľov, tisícky zamestnancov, obrovské množstvo obsahu, reklamy pred videami, počas videí, po videách, na stránke. YouTube napriek tomu nezarába. Aspoň to tvrdí Wall Street Journal, ktorý má informácie z „dobre informovaných zdrojov“.
YouTube je najväčšia video stránka na svete. Počas svojho pôsobenia sa stala synonymom streamovacej internetovej služby. Prácu v nej našlo obrovské množstvo ľudí. Slovo YouTuber je už dnes mnohým veľmi dobre známe.
Ako je teda možné, že tak obrovský internetový fenomén nevie zarobiť peniaze? Problém podľa všetkého tkvie v tom, že väčšina ľudí pozerá YouTubové videá vložené na iných stránkach cez zdieľané odkazy. Reklama sa tak zobrazuje iba minimálne. Ďalším problémom je fakt, že 9% používateľov sleduje 85% všetkých videí. Ostatní sa na YouTube pozrú iba nárazovo. Sledujú jedno video a zo stránky odchádzajú. Pre zadávateľov reklamy teda YouTube nie je taký lákavý, ako televízia.
Okrem iného je tiež dôvodom nulového profitu fakt, že YouTube všetky peniaze rozdáva ľuďom, ktorí tvoria videá a monetizovali si svoje kanály. Google tak hľadá iné spôsoby, ako zarobiť. Okrem iného novou streamovacou službou Music Key alebo obrovskými investíciami do originálneho obsahu poskytovaného iba na YouTube.