Úvod Novinky ŠTATISTIKA: Najviac inteligentných hodiniek stále predáva Pebble

ŠTATISTIKA: Najviac inteligentných hodiniek stále predáva Pebble

1

Trh s nositeľnou elektronikou tento rok neuveriteľne rýchlo rastie a zatiaľ čo všetci veľkí výrobcovia už niečo chystajú, ľudia kupujú ako diví. V prvom štvrťroku 2014 si väčšinu 2,7 miliónového koláča rozdelili traja veľkí hráči. Ešte nedávno prakticky neznáma spoločnosť, Pebble, vedie s 35% podielom.

Štatistiky priniesol server Canalys.

Tento rok sa na trhu s inteligentnými hodinkami a fitness náramkami zaznamenal veľký boom a dokopy sa predalo 2,7 miliónov zariadení. Veľkú časť tvorili nové produkty od Samsungu, náramky od Sony a samozrejme, originálne Pebble a ich kovová verzia Pebble Steel.

Spoločnosť Pebble urobila veľa pre to, aby aj naďalej zostala na vrchole. Nie len že sme sa dočkali nového modelu, ale majitelia hodiniek dostali nový obchod s aplikáciami. Maximálne si ich do svojho zariadenia môžu nainštalovať osem.

štatistiky
Na trhu s inteligentnými hodinkami sú zatiaľ traja veľkí hráči

Čo sa týka veľkých hráčov, akými sú Samsung či Sony, tieto spoločnosti jednoducho pred firmou ktorá svoju slávu postavila na kvalitnej kampani na Kickstarteri museli skloniť hlavy. 29% pre Sony a 23 % pre Samsung je jednoducho príliš málo.

Nakoniec ešte jedna zaujímavosť, desať percent patrí spoločnosti Nike a jej fitness náramku FuelBand. To sa však vraj nepovažuje za úspech a firma s vývojom ďalších náramkov končí, miesto toho sa bude sústrediť už iba na softvér Nike+ community.

Uvidíme, ako bude situácia vyzerať v treťom štvrťroku 2014, keď už budú na trhu veľmi dobre zabývané prvé zariadenia s Android Wear. Reč je samozrejme o LG G Watch a Motorola Moto 360.

A čo vy? Kúpili ste si tento rok nejaké inteligentné hodinky, alebo ešte stále čakáte na niečo zaujímavé? Prípadne tieto produkty považujete za zbytočnosti?