Platenie za filmy ako ich poznáme by sa už čoskoro mohlo zmeniť. Filmový priemysel sa totiž musí adaptovať na stále sa meniaci trh s novými, prenosnými a nositeľnými zariadeniami. Podľa šéfa hollywoodskeho štúdia Dreamworks Animation sa vďaka novej stratégii radikálne zlepší dostupnosť všetkých ich diel.
Upozornili na to servery Wall Street Journal a DSL.
Do desiatich rokov by sa v kinách mali filmy vysielať len 17 dní, čo sú tri víkendy. Potom už budú nové filmy dostupné len na stiahnutie, pričom spoplatnené budú podľa uhlopriečky zariadenia, na ktorom si film chcete pozrieť. Pre zariadenia, ako napríklad smartfóny, by tak filmy mohli byť najlacnejšie.
Lístok do kina by nás teda mohol vyjsť na 10 eur, stiahnutie filmu na TV 3 eurá, zatiaľ čo na smartfóne by sme si film mohli pozrieť za 1,5 eura.