Samsung predáva najviac smartfónov. Nejedná sa pritom len o najviac Android smartfónov. On ich predáva viac než akýkoľvek iný výrobca. Toľko produktov si vyžaduje aj veľkú reklamu.
Porovnať ceny >>
Samsung je svojimi reklamnými kampaňami viac než známy. Umiestnil sa totiž na prvom mieste spomedzi 20 najväčších spoločností (podľa príjmu) v športovej disciplíne míňania peňazí na marketing. Pre kampane svojich produktov si totiž vyčlenil 14 miliárd dolárov, čo je 5,4% jeho celkového príjmu. Na druhej strane Apple do reklamných kampaní investuje len 0,6% svojho príjmu. A aké veľké je číslo 14 miliárd dolárov? Väčšie, než hrubý domáci produkt Islandu.
J.K. Shin, šéf Samsung Mobile pre média povedal, že tým, že míňajú toľko peňazí na reklamu im pomohlo dostať sa tam, kde sú teraz. Chcú totiž dosiahnuť to, aby potenciálni zákazníci bažili po ich produktoch. A ak sa náhodou pýtate, či 14 miliárd dolárov nie je predsa len priveľa, spomeňte si, že za posledné tri mesiace zarobil vyše 9,6 miliárd dolárov.
Porovnať ceny >>
Samsung svoj raketový úspech založil na kampani namierenej proti Apple, keď si robil srandu s ľudí čakajúcich v rade na nový iPhone. Túto myšlienku využil pri Galaxy S II a Galaxy S III, zatiaľ čo pri Galaxy S4 sa zameral na funkcie, ktorými iPhone nedisponuje.
Zdroj: Reuters via PhoneArena