Nastalo obdobie, kedy operátori tak, ako každý rok opäť vyrukovali s ich vianočnými akciami. Jedným z prvých operátorov je Orange, ktorý prišiel s reklamou pod názvom „Zažite nekonečne štedré Vianoce – Ideálne paušály.“
O tom, že s reklamou nie je všetko v poriadku a že v nej oranžový operátor zavádzal, informoval server DSL.sk. Podľa informácií, ktoré máme k dispozícii sme zistili, že Arbitrážna komisia Rady pre reklamu uznala, že Orange v novej reklame Ideálnych paušálov skutočne zavádzal.
Rozhodnutie AK RPR padlo na novembrovom zasadnutí, pričom výsledky boli zverejnené až dnes. Informovala o nich riaditeľka RPR Eva Rajčáková.
V reklame odzneli vyjadrenia ako: získanie nekonečných hovorov a správ v rámci Slovenska a zároveň pripojenia na internet za cenu od 10€ mesačne. Čo však operátor zabudol uviesť je, že sa jedná o 24 mesačnú viazanosť a čo je ešte viac znepokojujúce je fakt, že takéto nastavenie paušálu Sova je za danú cenu dostupné len v prvom mesiaci viazanosti.
„Tieto skutočnosti – viazanosť 24 mesiacov a časové ohraničenie ponuky AK RPR považuje za rozhodujúce a základne charakteristiky propagovanej ponuky a má za to, že zadávateľ mal venovať ich prezentácii zvýšenú pozornosť aj v rámci TV spotu, kde podmienka nie je komunikovaná žiadnym spôsobom,“ informuje o rozhodnutí AK RPR.
Podľa informácií z DSL.sk, Orange ďalej zavádzal aj v tlačenej reklame, kde použil text: „Vyberte si jeden z ideálnych paušálov – Sova, Delfín, Kengura alebo Panter s viazanosťou a až na pol roka vám k nemu zadarmo pribalíme: …,“ pričom pri paušáli „Sova“ zákazník získa neobmedzené hovory len na jeden mesiac, ktorý sme spomenuli vyššie.
Podľa rozhodnutia AK RPR Orange porušil pravidlá a v novej reklame zavádza zákazníkov. Reklamu zatiaľ (bez zmien) vysielať nemôžu a rovnako bola odstránená aj z YouTube Orange Slovensko.
Zdroj: DSL.sk