V tohtoročnom súboji (Interbrand) 100-najhodnotnejších značiek z celého sveta obsadili prvé priečky najmä popredné technologické spoločnosti. Korunu však dostal iba jeden.
Podľa rebríčka najhodnotnejších značiek 2013 na Interbrand.com získali najlepšie miesta aktuálni rivali na trhu s mobilnými zariadeniami – americké spoločnosti Google a Apple. No na priečku číslo 1. môže byť pyšné len nahryznuté jabĺčko.
Spoločnosť Apple totiž zinkasovala prvé miesto vďaka Interbrand ohodnoteniu 98 miliárd amerických dolárov, zaradila sa tak pred populárnu lahôdku Coca-Cola, ktorá bola ohodnotená na nižších 79 miliárd dolárov. V roku 2012 patrila prvá priečka osviežujúcemu tmavému nápoju, v 2013 prepadol až na tretie. Môže za to predovšetkým rastúca digitalizácia našej spoločnosti.
Druhé miesto dostal internetový gigant Google s jeho $93 miliardami. V medziročnej zmene si prilepšil až o dve priečky. Ocitol sa tak hneď za Apple, ktorému bude už čoskoro poriadne stúpať na päty. Medzi ich ohodnoteniami je rozdiel približne $5 miliárd. V Top#10 nechýba ani kórejsky Samsung či americký Microsoft.
Medzi 100-najhodnotnejších značiek nebol tento rok zaradený Yahoo.
Zdroj: Interbrand.com via allthings.com Foto: Interbrand.com