V poslednom čase som si všimol, že ľudí, ktorí si vychvaľujú služby spomínaného operátora skutočne nie je veľa. Môže za to politika veľa peňazí za málo muziky.
Dnes sa však Orange rozhodol zmeniť svoju paušálovú politiku. Namiesto WOW paušálov, na ktoré sme boli zvyknutí doteraz si budeme musieť vyberať spomedzi celej ZOO, začínajúc od Sovy a Delfína a končiac niekde pri Kengure a Panterovi. Do tejto naozaj pestrej ponuky už chýba len posledné zviera, Somár – zákazník.
Generálny riaditeľ Orange si stojí za tým, že ich nové paušály sú jednoduché a oveľa prehľadnejšie, než tie, ktoré ponúkali doteraz. Ja až taký presvedčený nie som, poďme sa pozrieť, čo si pre nás pripravili.
Paušály operátor spustí od 30. mája.
Prvý na rade je paušál Sova. Tu za nápadom stojí fakt, že sovy sú brané ako múdre zvieratá a teda aj zákazník by mal byť múdre zviera. Nižšie nájdete rozpísané ceny.
Sova 10€
- Mesačné predplatné – 10 eur
- Dáta – 10MB (nie je to preklep, v Orange si z Vás skutočne robia srandu)
- Bonusová služba – Neobmedzené volania na 3 čísla
Paušál Sova 15€
- Mesačné predplatné – 15€
- Dáta – 10MB (áno, stále len 10MB, aj napriek tomu, že platíte viac)
- Bonusová služba – Neobmedzené volania na 5 čísel
Ó, zabudol som sponenúť perfektný marketingový názov pre všetky tieto paušály, ktorý ich vystihuje do poslednej bodky. Jedná sa totiž o „Ideálne paušály.“ Pfffffffffffffffff.
Druhým paušálom je tzv. Ideálny paušál Delfín, ktorý je určený pre spoločenských ľudí, s neobmedzenými správami a prístupom na sociálne siete. Jedná sa teda o paušál, pre Vašu „ideálnu“ 12 ročnú dcéru.
Delfín 15€
- Mesačné predplatné – 5 eur
- SMS/MMS – Neobmedzene
- Dáta – 250MB (po prečerpaní samozrejme maximálne využiteľná rýchlosť 64 kbit/s)
- Neobmedzený prístup na – Pokec, Facebook a Libon (čo?)
- Bonusová služba – Orange Hudba (len na 6 mesiacov, nebuďte žgrloši)
- Mesačný poplatok – 15€
Delfín 20€
- Mesačné predplatné – 10 eur
- SMS/MMS – Neobmedzene
- Dáta – 500MB (po prečerpaní opäť na 64kbit/s)
- Neobmedzený prístup na – Pokec, Facebook, Libon
- Bonusová služba – Orange Hudba (opäť len 6 mesiacov)
- Mesačný poplatok – 20 eur (inými slovami si zaplatíte 5 eur za 250 MB. Not bad.)
Jediné plus na tomto paušály je fakt, že majitelia ISIC alebo EURO 26 dostanú zľavu 5 eur z faktúry (nie som si však istý či len z jednej alebo všetkých).
Ďalší na rade je paušál Kengura, ktorý predstavitelia Orange pripravili pre neobmedzený kontakt s rodinou a blízkymi. Dáva to predsa zmysel a ak si myslíte, že nie, tak si picháte málo.
Aby bol paušál „prehľadnejší“ a „jednoduchší“, opäť ho rozdelili na dve možnosti.
Kengura 25€
- Mesačné predpatné – 10 eur
- Volania nonstop – Samozrejme len pre Orange
- SMS/MMS – 50 (pretože to na rodinu musí stačiť)
- Dáta – 10MB (pretože opäť, na rodinú to musí stačiť)
- Roaming – Žiadny, pretože rodina musí bývať na Slovensku
- Bonusová služba – poistenie faktúr (neviem či plakať alebo sa smiať)
- Mesačný poplatok – 25 eur (za 10MB a volania do Orange)
Kengura 30€
- Mesačné predplatné – žiadne (pretože si to aj tak nikto nekúpi)
- Volania nonstop – Všetky siete SR
- SMS/MMS – 100
- Dáta – 10MB
- Roaming – Moja Európa
- Bonusová služba – Poistenie faktúr
- Mesačný poplatok – 30 eur
Posledným výtvorom nášho (ne)obľúbeného operátora je paušál Panter, ktorý je určený pre ambiciónych ľudí (inými slovami, ak nemáš na drahší paušál, nie si ambiciózny a choď si kúpiť taký, kde máš len 10MB).
Panter 30 €
- Volania Nonstop – Všetky siete SR
- SMS/MMS – Neobmedzene
- Dáta – 500MB (po prečerpaní zníženie na 64 kbit/s)
- Roaming – žiadny (ambiciózny treba byť len na Slovensku)
- Bonusová služba – TV v mobile
- Mesačný poplatok – 35 eur
Panter 40€
- Volania Nonstop – Všetky siete SR
- SMS/MMS – Neobmedzene
- Dáta – 3000MB (po prečerpaní zníženie na 64 kbit/s)
- Roaming – Moja Európa so zvýhodnenými dátami)
- Bonusová služba – TV v mobile
- Mesačný poplatok – 40 eur
Tak a máte to tu všetko biele na čiernom a čierne na bielom. Budem rád, ak mi dáte vedieť, čo si o týchto paušáloch myslíte. Nie som zástance ani jedného slovenského operátora, no čo je veľa to je veľa a v prípade Orange ešte oveľa viac. Ak si chcete za 20 eur kúpiť 10MB dát a pár SMSiek, nech sa páči, ostatní radšej utekajte kde môžte.
V prípade, že by tieto paušály niekoho zaujali, nižšie som skryl ďalšie „výhody,“ ktoré sú v nich zahrnuté. Takže čo si myslíte Vy? Páčia sa Vám? Kúpite si niektorý z nich hneď 30. mája?
[poll id=“119″]
[show_hide title=“Ďalšie výhody ideálnych paušálov“]
Voľba dĺžky viazanosti
Zákazníci Orangeu si môžu pri ktoromkoľvek Ideálnom paušále sami zvoliť viazanosť 0, 12 alebo 24 mesiacov podľa ich aktuálnych potrieb, od ktorej sa odvíja systém zliav na akciové telefóny. Všetky výhody Ideálnych paušálov si pritom budú môcť užívať bez ohľadu na dĺžku viazanosti.
Prestávka
Orange myslí aj na zákazníkov, ktorí by si radi vybrali akciový telefón, viazanosť ako taká im nevadí, z rôznych dôvodov sa však obávajú nepretržitého záväzku. Orange, ako jediný umožní zákazníkom, ktorí sa rozhodnú pre zmluvnú viazanosť spraviť si kedykoľvek počas nej Prestávku hoci aj na 6 mesiacov. V praxi to znamená, že pokiaľ zákazníci vedia, že ich čaká obdobie, keď by služby v rámci paušálu vôbec nevyužívali, tak si jednoducho výšku svojho mesačného poplatku môžu znížiť na ľubovoľnú sumu či nulu na obdobie od 1 do 6 mesiacov. Vďaka tejto možnosti môžu pohodlne čerpať výhody vyplývajúce z viazanosti, napr. uplatňovať si zľavu na nový telefón, ale nemusia platiť za služby, ak vedia, že ich z akéhokoľvek dôvodu nebudú využívať.
Poistenie faktúry
V prípade zložitej situácie, akou je napríklad strata zamestnania, uhradí za zákazníka poisťovňa až šesť poistných plnení vo výške priemernej mesačnej faktúry pred poistnou udalosťou, prípadne jednorázovo 6-násobok priemernej faktúry pred poistnou udalosťou. Poistenie faktúry je odteraz zahrnuté už priamo v mesačnom poplatku vybraných paušálov, prípadne si ho zákazníci môžu aktivovať k ľubovoľnému paušálu za 0,99 € mesačne.
Dátová poistka
Orange dáva zákazníkovi istotu, že všetky paušály, ktoré neobsahujú nekonečné dáta, budú obsahovať základný balík 10 MB, po ktorých bude aplikovaný ochranný mechanizmus pred vysokou spotrebou za dáta s cenovým stropom maximálne 15 eur.
Prenos mesačného predplatného
Mesačné predplatné môžu zákazníci využívať ako kredit na hovory, internet v mobile či SMS / MMS správy. V prípade, že zákazník za fakturačné obdobie nevyčerpá celý kredit, môže si ho preniesť do nasledujúceho fakturačného obdobia. Prenos kreditu je dostupný ku
ktorémukoľvek Ideálnemu paušálu za 0,99 eur mesačne, prípadne je už priamo súčasťou mesačného poplatku za paušál.
Splátkovanie zariadení pre všetkých rovnako výhodne
Koncept, ktorý zákazníkom umožňuje rozdeliť si dotovanú cenu telefónu, či tabletu na mesačné splátky, teraz Orange rozširuje a sprístupňuje všetkým zákazníkom bez ohľadu na ich paušál a bez ohľadu na dobu, po ktorú využívajú služby Orangeu, minimálne však 12 mesiacov. Následne si môžu vybrať ľubovoľné zariadenie a sumu zaň až do výšky 500 eur rozdeliť na bezúročné splátky. Bez úrokov, poplatkov a navýšení.
Cenové zvýhodnenia pre zákazníkov bez telefónu
Pre tých zákazníkov, ktorí sa rozhodnú pre niektorý z Ideálnych paušálov a nevezmú si pritom akciový telefón, automaticky získajú 10 % zľavu na mesačný poplatok, ak sa zaviažu na 15 mesiacov.
Až o pätinu lacnejší pevný internet a televízia spolu s mobilným paušálom
Orange prvýkrát prináša pre zákazníkov mobilných služieb zvýhodnenie svojich služieb pre domácnosti. Zľavu až 20 % na Internet na doma DSL, FiberNet, OrangeTV či FiberPlay, získajú všetci zákazníci, ktorí využívajú niektorý z Ideálnych paušálov. Lacnejšie služby pre domácnosť budú s paušálom Sova platiť 6 mesiacov, s Delfínom 9 mesiacov, Kengurou 12 mesiacov a až 18 mesiacov s paušálom Panter.
Počas dnešného novinárskeho stretnutia sme sa dozvedeli aj niekoľko zaujímavých údajov a čísel. Od uvedenia programu WOW v júni minulého roka si 690-tisíc zákazníko vybralo práve niektorú z jeho variant. 70 % zákazníkov sa rozhodlo pre niektorú zo segmentovaných ponúk a 30 % sa rozhodla, že si vyskladá vlastný variant podľa aktuálnych potrieb (polovica zákazníkov si vybrala WOW 0 eur). Niektorú formu nekonečna využíva 52,5 % zákazníkov, pričom štvrtina z nich má nonstop do všetkých sietí SR.
Flatové paušály ovplyvnili používateľské správanie zákazníkov. na jedného zákazníka narástol počet prevolaných minút v SR o 22 %, počet odoslaných správ sa zvýšil o 83 % a o 50 % narástla spotreba dát na jedného používateľa.
Trendy v telekomunikačnom trhu ukazujú, že dve tretiny zákazníkov sa nechcú obmedzovať v komunikácii a viazanosť pre nich nie je problém lebo chce za svoje peniaze dostať viac. Zvyšná tretina chce mať nad svojimi výdavkami kontrolu, chcú platiť len za to čo spotrebujú a nechcú sa viazať. Tým Orange nedávno ponúkol vylepšený nulový paušál Šikovná voľba. Predaj nulových paušálov stúpol o štvrtinu a používa ho viac než 5-tisíc zákazníkov.
[/show_hide]
Zdroj: Tlačová správa