Úvod Novinky Dôvod prečo je Samsung nezastaviteľný: $11 miliárd na marketing, $10.6 miliardy na...

Dôvod prečo je Samsung nezastaviteľný: $11 miliárd na marketing, $10.6 miliardy na výskum

3

Kórejským novinárom sa podarilo získať dokumenty, ktoré prezrádzajú prečo je Samsung na mobilnom trhu taký úspešný. Mobilný magnát totiž na marketing minul dychberúcich 11 miliárd dolárov, čo je viac, než na výskum, na ktorý dal „len“ 10.6 miliardy.

Dominancia je slabé slovo. Samsung je najväčším výrobcom telefónov a najväčším výrobcom smartphonov na celom svete. Ľudia z celého sveta poznajú značku Galaxy a tento trend úspešne pokračuje aj v tomto roku.

Ako sa však Samsungu podarilo tak razantne obrátiť situáciu? Celkom jednoducho, marketingom a výskumom. Denník Korea Times dnes informoval o tom, že Samsung Electronics na marketing minul neuveriteľných $11 miliárd, zatiaľ čo podobne vysokú sumu, $10.6 miliardy minul na výskum a vývoj.

Ešte v novembri 2012 analytik Horace Dediu z Asymco odhadol, že Samsung na marketing minie niečo okolo $12 miliárd. Samsung minul menej, no aj tak ide o veľmi úctyhodný odhad. Nižšie je zobrazený graf, ktorý pripravil Dediu. Ako je vidieť, rozdiel medzi Samsungom a ostatnými spoločnosťami je enormný.

samsungreklama

Rozpočet Samsungu pre marketing bol v roku 2012 o 38 percent vyšší, než v roku 2011. Čo je však neuveriteľné je to, že je šesť krát väčší, než v roku 2005. Pre porovnanie Samsung minul viac na marketing, než príjem HTC za celý rok.

Zamestnanci kórejského výrobcu sú si vedomí toho, prečo sa im v poslednom roku tak darilo. Tvrdí to aj tvrdenie, ktoré poskytol zamestnanec, ktorý nechcel byť menovaný:

Zameranie Samsungu na marketing je hlavným dôvodom jeho minuloročného úspechu.

Samsung však nie je len o marketingu. Na výskum a vývoj minuli porovnateľne veľa prostriedkov. Keď si spočítate koľko veľa produktov musí Samsung predať je jasné, že to zaberie veľa rozpočtu. Všetky produkty, vrátane ohybných panelov, až po osem-jadrové procesory a najnovšie mobilné zariadenia potrebujú svoju reklamu.

Čo si však o dominancii Samsungu myslíte Vy? Je dobre, že takáto silná firma ovláda mobilný priemysel alebo by ste radšej videli väčšiu rovnováhu. Ja teda rozhodne viem, čo by som tu radšej videl.

Zdroj: Korea Times via AndroidAuthority