Google zažil minulý týždeň skutočne čierny deň. Ich finančné dáta sa dostali na verejnosť oveľa skôr, než by sa mali a to spôsobilo pád cien ich akcií. Za osem minút prišli o niekoľko miliárd. To samozrejme spustilo vlnu konšpiračných teórií a jasnovidci zo všetkých krajín začali predpovedať, čo sa stane s miliónmi milovaným a miliónmi nenávideným, no všetkými používaným Google.
Hlavný dôvodom tejto krízy je podľa Erica Jacksona z Ironfire pokles príjmov z ich CPC (cost-per-click) reklám, ktorý klesol o 15%. Čo to znamená? Eric Jackson si myslí, že ak príjmy z CPC reklám budú klesať aj naďalej, bude to znamenať, že desktopové vyhľadávanie produktov a služieb bude klesať a naopak, mobilné vyhľadávanie bude stúpať.
To ide ruka v ruke s tvrdením, ktoré bolo už potvrdené, desktopové vyhľadávanie zažilo prvý pokles v histórii. To je ale problém, keďže aj napriek tomu, že sú mobilné reklamy lacnejšie než tie desktopové, inzeranti ich nemajú až tak radi, keďže sa nezobrazia v takom veľkom formáte ako tie desktopové. S pokračujúcim poklesom CPC Google otvára nové príležitosti pre začínajúce platformy, ktoré sa snažia presadiť v inzercii. Niektorí teoretici si dokonca myslia, že sa do reklám zamotá aj Apple, no do takéhoto sci-fi by som nezachádzal.
Znamená to však, že Google ide v šlapajach Yahoo? Ak by sme sa zamerali čisto na desktopové vyhľadávanie tak by to bolo možné. Stáva sa Google novodobým Yahoo? Vôbec nie. Google a Yahoo! sú dve veľmi podobné, no zároveň veľmi rozdielne spoločnosti. Google je narozdiel od Yahoo! inovatívnou spoločnosťou, ktorá má svoje vlastné produkty a obrovskú komunitu. Eric Jackson sa zameral len na desktopové vyhľadávanie, no prehliadol vcelku dôležitú časť Google a to jeho produkty, vrátane Androidu. Len samotný Android posúva snahy Google vylepšiť mobilnú inzerciu o veľký kus vpred.
Technológia je meniaci sa fenomén a som si istý, že aj keď fráza „počkaj, vygooglim to“ tu s nami nebude navždy, Google sa tu ešte na chvíľu zdrží.
Zdroje: CNBC, PhoneArena