Úvod Elektromobilita Elektrický kombík snov je tu: Na 1 nabitie prejde 1 000 km,...

Elektrický kombík snov je tu: Na 1 nabitie prejde 1 000 km, prichádza aj na Slovensko!

Elegantné SUV u nás môže stáť okolo 53 000 eur.

0

Ak si fanúšikom elektromobility, zaručene poznáš prémiovú značku Zeekr, ktorá spadá do tej istej skupiny ako Volvo a Polestar. Táto automobilka sa totiž pýši elektromobilom s najdlhším dojazdom na svete, ktorý presahuje neuveriteľných 1 000 km na jedno nabitie, píše The Drive. Konkrétne je reč o vozidle s názvom 001.

Zeekr 001 je elektrické SUV vybavené 140 kWh batériou CATL Qilin 140. Automobilka uvádza, že táto batéria v spolupráci len s jedným motorom umožňuje dojazd až 1 032 km na jedno nabitie. Elektromobil je dlhý 5 metrov, široký 2 metre a vysoký 1,6 metra, čiže je dlhší a širší ako Tesla Model Y.

Elektromobil 001 sa začal vyrábať ešte v októbri 2021, a to v troch variantoch odlišujúcich sa dojazdom. Nachádza sa medzi nimi aj verzia s jedným motorom a 100 kWh batériou, ktorá umožňuje dojazd 712 km. Ide však o dojazd v laboratórnych podmienkach, čo znamená, že v reálnom svete batéria vystačí tak na plus-mínus 500 km.

Zeekr
Zeekr 001 | Zdroj: Zeekr

To isté platí aj o 140 kWh batérii. V skutočných podmienkach tak vystačí na približne 900 km, čo je stále veľmi slušné.

Dodávky na Zeekr majú rásť, a to aj mimo Čínu

Spoločnosť tvrdí, že model 001 so 140 kWh batériou bude spočiatku limitovaný na 1 000 kusov. Cena jedného kusu má dosahovať 403 000 čínskych juanov, čo v prepočte vychádza na približne 53 000 eur.

Okrem toho má už v júni začať s prvými dodávkami modelu Zeekr X. Celkovo spoločnosť v apríli dodala 8 101 vozidiel, čo reprezentuje 279-percentný medziročný rast. V rovnakom období v minulom roku sa jej podarilo dodať 2 137 vozidiel.

„Cieľom spoločnosti Zeekr je do roku 2025 dosiahnuť ročné dodávky 650 000 kusov a zaradiť sa medzi trojicu najväčších výrobcov prémiových elektrických vozidiel na svete,“ uviedol v marci zástupca spoločnosti Zeekr pre Automotive Daily.

Doposiaľ sa spoločnosť orientovala prevažne na čínsky trh. V budúcnosti však plánuje rozšíriť svoju pôsobnosť aj o Európu a následne zvyšok sveta.