Úvod Výrobcovia HTC HTC priznáva: Telefóny sme zanedbali, no chceme to zmeniť!

HTC priznáva: Telefóny sme zanedbali, no chceme to zmeniť!

0

Taiwanská spoločnosť HTC patrí k ostrieľaným hráčom mobilného priemyslu, ktorému sa však v posledných rokoch nedarí. Výrobca vypadol z rebríčka TOP 10 najväčších výrobcov smartfónov a dnes o ňom takmer nepočuť.

Doby, kedy mala spoločnosť HTC na celosvetovom trhu so smartfónmi viac ako 10-percentný podiel, sú dávno preč. Naposledy takýto podiel zaznamenala v roku 2011. Výrobca tento rok nepredstavil žiadnu vlajkovú loď.

Pribudli len priemerné zariadenia HTC U19e a Desire 19+, ktoré pochádzajú zo strednej triedy. Poslednou vlajkovou loďou je model U12 Plus, ktorý pochádza z júna minulého roka.

Aj keď to tak teraz možno nevyzerá, HTC sa prvých priečok vo vlajkovom segmente nevzdáva. Vyplýva to z odvážnych vyhlásení nového generálneho riaditeľa Yvesa Maitresa, ktorý predtým niekoľko rokov pôsobil vo vedení telekomunikačnej firmy Orange Group. Na pozícii generálneho riaditeľa HTC nahradil Chera Wanga, ktorý však bude v HTC pracovať aj naďalej.

htc
Yves Maitres – nový generálny riaditeľ HTC. Foto: China Times

Yves Maitres na konferencii TechCrunch Disrupt v podstate priznal, že zanedbali vývoj hardvéru inteligentných mobilných telefónov. Spoločnosť presunula všetky zdroje na výskum a vývoj do divízie pre virtuálnu realitu. Investície do VR sa vyplatili, keďže v tomto odvetví spoločnosť HTC stále rastie.

Generálny riaditeľ pochválil konkurenciu, spoločnosti Apple, Samsung a Huawei, ktoré podľa neho odviedli výbornú prácu. Tieto spoločnosti investujú do výskumu a vývoja svojich zariadení značné prostriedky.

Yves Maitres však hovorí, že spoločnosť HTC je pripravená ponúknuť zákazníkom vo vlajkovej triede smartfón s „najlepším hardvérom a fotoaparátom“. Ako dôležitý označil riaditeľ rok 2020.

V danom roku odštartuje prudší rozmach 5G sietí, ktorými operátori postupne pokryjú čoraz viac krajín. Výrazného plošného pokrytia 5G sieťami by sme sa mali následne dočkať v roku 2023. Do roku 2025 by spoločnosť HTC chcela byť opäť ziskovou a pôsobiť ako významný hráč na trhu so smartfónmi.

Výrobca chce byť aktívny hlavne v prémiovom segmente. Nové smartfóny z tejto triedy chce predávať v krajinách s vyšším HDP, teda v ekonomicky silnejších oblastiach. HTC očividne nechce svoj budúci rast naštartovať cenovo dostupnými zariadeniami, ktoré by sa masovo predávali v menej vyspelých krajinách.

Takáto stratégia sa osvedčila spoločnosti Xiaomi, ktorá si vďaka svojim cenovo dostupným smartfónom podmanila Indiu. V 2. štvrťroku 2019 obsluhovala skoro tretinu indického trhu so smartfónmi.

Nakoniec bude aj tak kľúčový záujem zo strany zákazníkov, ktorí musia dať budúcim vlajkovým lodiam od HTC šancu.