Úvod Novinky Aktuálne Cez WhatsApp sa šíri podvodná správa: Láka na akciu v Tatralandii

Cez WhatsApp sa šíri podvodná správa: Láka na akciu v Tatralandii

2
Foto: Orange

WhatsApp denne používajú milióny ľudí po celom svete. Komunikačná služba je nesmierne populárna aj u nás, na Slovensku. Pre ľudí, ktorí chcú ostatným skôr ublížiť než pomôcť, preto ide o ideálnu platformu kde sa o to pokúsiť.

Cez WhatsApp sa šíri podvodná správa, ktorá využíva dobré meno slovenskej Tatralandie. Odkaz pritom smeruje na doménu www.tatralandia-sk.win/#.  V správe sa uvádza: „Aquapark Tatralandia rozdáva 5 bezplatných povolení pre 500 rodín.“ Vedenie spoločnosti však pre TECHBYTE.sk jasne potvrdilo, že ide o spam.

WhatsAppom sa šíri podvodná správa lákajúca na vstupenky zdarma. Zdroj: Redakcia

Spoločnosť TMR a Aquapark Tatralandia sa od týchto aktivít dištancujú a danú doménu nemá TMR ani registrovanú. Zároveň vás vyzývame, aby ste na tento druh komunikácie nereagovali ani neklikali na odkaz, pretože žiadna podobná súťaž neexistuje ani neprebieha a ide o podvod,“ upozorňuje Zuzana Fabianová, hovorkyňa spoločnosti TMR.

S podvodným webom nemá Tatralandia nič spoločné. Zákazníkov varuje aj na svojom webe.

Podvodný web pritom v pätičke webu využíva napodobeninu facebookových komentárov, vďaka čomu má ponuka vyzerať dôveryhodne. Pochopiteľne ide o vymyslené profily a komentáre, ktoré sú všetky po anglicky alebo holandsky.

Horšie však je, že správa sa WhatsAppom šíri bez vedomia ľudí a automaticky. Ak používate WhatsApp, skontrolujte si vaše posledné odoslané správy. TECHBYTE.sk o stanovisko požiadal aj spoločnosť ESET.

V tomto prípade ide o ďalší scam, reťazovku, ktorá sľubuje niečo zadarmo. Vždy ide o rovnaký scenár, a to nalákať ľudí a ukázať im, že môžu získať hodnotnú cenu zadarmo. Na stránke kde tieto vstupenky môžu získať sú ľudia umocnení tým, že vidia len pozitívne komentáre od iných ľudí, ktorí už niečo vyhrali. Tieto komentáre nie sú pravé ale falošné,“ píše Lukáš Štefanko zo spoločnosti ESET.

Pre vyžiadanie „vstupeniek“ je nutné zadať informácie z platobnej karty.

Po vyplnení dotazníka, zdieľaní na WhatsApp-e a žiadaní vstupenky je človek presmerovaný na ďalší falošný web pripomínajúci Tatralandiu. Na tejto stránke už od neho stránka žiada aj číslo karty,“ doplnil.

Ako sa chrániť?

Najlepšou prevenciou je neotvárať takéto správy. „Sociálne siete sú ideálnym nástrojom na ich šírenie. Ignorujte ich a prípadne upozornite kamaráta, ktorý vám ich poslal, že ide o podvod,“ zakončil Štefanko.