Úvod Výrobcovia Xiaomi Xiaomi chce zaútočiť na americký trh už koncom tohto roka. Ľahké to...

Xiaomi chce zaútočiť na americký trh už koncom tohto roka. Ľahké to ale nebude

0
xiaomi

Čínsky technologický drak alebo čínske Apple. Spoločnosť Xiaomi si vyslúžila rôzne prezývky, s ktorými bez komplikácií a úspešne boduje aj na niektorých európskych trhoch, vrátane toho nášho.

Konečnou stanicou spoločnosti Xiaomi už dávno nie je iba domáci čínsky trh. Doslova extrémny úspech zažíva v posledných obdobiach v Indii, kde trhovým podielom dokonca konkuruje ostrieľanému Samsungu.

Značka sa udomácňuje aj u nás a v ďalších krajinách Európy, kde Xiaomi pôsobí v rámci dlho očakávanej oficiálnej distribúcie. O expanzii spoločnosti Xiaomi na americký trh sa hovorilo už niekoľkokrát.

Najčerstvejšou informáciou disponuje prestížny magazín Wall Street Journal, ktorý cituje zakladateľa spoločnosti menom Lei Jun. Podľa jeho slov spoločnosť Xiaomi vstúpi na americký trh koncom roka 2018, respektíve v priebehu začiatku roka 2019.

xioami
Impozantný model Mi Mix takmer bez rámikov bol predstavený v roku 2016

Xiaomi nie je v USA cudzou značkou. Akčné a domáce kamery, reproduktory, slúchadlá a mnoho iného sa už v USA predáva. Smartfóny, ktoré rezonujú najviac, majú zatiaľ červenú.

Vstupom na americký trh sa už popálil jeden nádejný čínsky výrobca. Spoločnosti LeEco sa v minulom roku nepodarilo naplniť plány vyplývajúce z expanzie na americký trh. Výsledkom bolo veľké prepúšťanie, v rámci ktorého prišlo o prácu 325 ľudí. Viac podrobností nájdete TU.

Na americkom trhu má problém aj taká vysoká liga akou je Huawei. Americké úrady sa majú obávať „čínskej špionáže“ a z tohto dôvodu veľkí americkí operátori ustúpili od dohody predávať posledný vlajkový model Huawei Mate 10 Pro (ďalšie info TU).

Xiaomi Mi Note 2

Tento smartfón sa tak v Amerike predáva iba v maloobchodom predaji mimo operátorov, čo na prvý pohľad vyzerá uspokojivo. Problémom je, že drvivá väčšina obyvateľov USA, asi 90 percent, si kupuje nový smartfón práve prostredníctvom operátorov.

Spoločnosť Xiaomi tak potrebuje hlavne odobrenie od amerických úradov a dohodu s minimálne jedným veľkým americkým operátorom na to, aby sa dalo hovoriť o možnom väčšom úspechu.

Aj v Amerike sa určite nachádzajú fanúšikovia značky, ktorým by zatiaľ potencionálny maloobchodný predaj bohate stačil. Pri takejto dostupnosti by ale prípadné čísla predaja asi rekordy netrhali. Americký zákazník je jednoducho iný ako jeho európsky, indický alebo čínsky kolega.

Každopádne, pri rozširovaní držíme palce.